هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
سه شنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، سرپرست هماهنگی امور استان‌های این وزارتخانه و فعالان اقتصادی این استان برگزار شد.


آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با حضور معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، سرپرست هماهنگی امور استان‌های این وزارتخانه و فعالان اقتصادی این استان برگزار شد.


رئیس اتاق شهرکرد در این مراسم با تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره تولید در حوزه صنعت کشور برای تحقق رونق تولید، گفت: استان چهارمحال و بختیاری به نحو مطلوبی می‌تواند مسیر صنعتی شدن را ادامه دهد، به‌طوری‌که بسیاری از واحدهای صنعتی می‌توانند به‌عنوان صنایع مادر برای تکمیل زنجیره تولید و صنایع وابسته آن فعالیت کنند.

آیت‌الله احمدی افزود: حدود 50 واحد صادراتی برند در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که این واحدها 40 محصول مختلف را تولید می‌کنند و برخی از محصولات رتبه برتر کشوری را دارا هستند.

او ادامه داد: بخش عمده‌ای از صنایع استان با مشکل روبه‌رو است، هزینه‌ها، عدم توانایی در بازپرداخت وام، نقل‌وانتقال پول، تأمین دستگاه و مشکل در خطوط تولید باعث شده صنایع استان با ظرفیت پایین کار کند.

احمدی کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی، تحریم‌های طولانی‌مدت، کمبود مواد اولیه، عدم انطباق فناوری واحدهای صنعتی با فناوری روز دنیا، نبود ارتباط صنعت و دانشگاه، از دیگر مشکلات پیش روی صنعت معرفی کرد.

رئیس اتاق شهرکرد با بیان اینکه سخت‌گیری‌های بانک مرکزی در خصوص نقدینگی ضربه سنگینی به واحدهای تولیدی وارد می‌کند افزود: بخش‌نامه‌های بانک مرکزی سد راهی برای افزایش صادرات محصولات تولیدکنندگان می‌شود.

او اساسی‌ترین معضل حوزه صنعت و معدن کشور نبود تعاملات مناسب ارزی و هزینه‌های بالای تجارت و بازرگانی دانست، و اظهار داشت: از طرفی بخش‌نامه‌های بانک مرکزی مانعی برای صادرات است و قطعاً تحریم‌ها نیز اثر منفی بر این حوزه داشته است.

احمدی گفت: وضعیت صنعت و معدن استان چهارمحال و بختیاری مطلوب می‌شود اگر حوزه صنعت و معدن استان با تعامل سازنده اتاق بازرگانی و استانداری استان فعالیت واحدهای تولیدی را تسهیل در وضعیت نسبتاً مطلوبی دهند و می‌توان گفت با این همکاری هیچ کارخانه و واحد تولیدی تعطیل نخواهد شد

رئیس اتاق شهرکرد افزود: اتاق شهرکرد به‌عنوان سخنگو و نماینده بخش خصوصی تمام تلاش خود را در راستای تحقق رونق تولید و حمایت از فضای کسب‌وکار و همچنین فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران استان به کار می‌برد و در کنار مجموعه صنعت، معدن و تجارت می‌تواند به‌عنوان نیروی کارآمد و مؤثر گام‌های بزرگی را در این راستا بر دارد.

احمدی ضمن تبریک به ریاست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: انتظار و درخواست بخش خصوصی و بالأخص اتاق بازرگانی، تعامل همسو، سازنده، مناسب و بیشتر از پیش با سازمان صنعت، معدن و تجارت خواهد بود و نیز استفاده از قابلیت‌های بالا و همه‌جانبه اتاق بازرگانی و فعالان خصوصی استان که همیشه در راستای خدمت‌رسانی به جامعه خدمت داشته‌اند.

از طرفی رویکرد جدید اتاق شهرکرد نیز مشارکت دادن بخش خصوصی در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف است تا این مجموعه نیز در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به‌صورت یک‌صدا و متحد شناخته شده و حرکت‌های منسجم داشته باشد.


 

کد خبر 8920

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید