هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۰
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پدرام سلطانی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش که هیات 26 نفره تجار ایرانی در سفر به اتریش را سرپرستی می‌کرد در همایش اقتصادی دو کشور با اشاره به روابط خوب اقتصادی و تجاری ایران و اتریش، بر اهمیت نقش بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های اتریشی در حفظ و توسعه روابط تجاری تاکید کرد.


پدرام سلطانی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش که هیات 26 نفره تجار ایرانی در سفر به اتریش را سرپرستی می‌کرد در همایش اقتصادی دو کشور با اشاره به روابط خوب اقتصادی و تجاری ایران و اتریش، بر اهمیت نقش بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های اتریشی در حفظ و توسعه روابط تجاری تاکید کرد.


هیات تجاری 26 نفره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به سرپرستی پدرام سلطانی، رئیس هیأت مدیره این اتاق در سفر به وین مذاکره با فعالان اقتصادی اتریش را در دستور کار قرار دادند.

هیات تجاری ایران در این سفر با حضور در همایش اقتصادی ایران و اتریش و نشست رودررو با تجار اتریشی شرکت کردند. این دیدارها با حضور نمایندگان بیش از 160 شرکت اتریشی در محل اتاق بازرگانی فدرال اتریش برگزار شد.  

پدرام سلطانی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش در همایش اقتصادی ایران و اتریش در وین با اشاره به روابط خوب اقتصادی و تجاری ایران و اتریش، بر اهمیت نقش بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های اتریشی در حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

سلطانی با اشاره به آسیب دیدن حجم تجارت دو کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا، پیشنهاد کرد که بخش خصوصی دو طرف به راه‌اندازی چارچوبی برای معامله پایاپای اسناد تجارت دوجانبه بتوانند بخشی از مبادلات خود را از این طریق انجام دهد.

وی همچنین استفاده از رمزارزها را جایگزین دیگری برای روابط مالی دو جانبه دانست.

سلطانی حضور چشمگیر شرکت‌های اتریشی در همایش را نشانه باور آنها به تجارت با ایران و همتایان ایرانی خود دانست و آن را نشان از باور آنها به اهمیت و سودمندی کار با ایران دانست.

حمیدرضا مدد، کاردار سفارت کشورمان در وین طی سخنانی در این همایش ضمن اشاره به سابقه روابط دیرینه ایران و اتریش، حمایت دولت اتریش از برجام، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت ارایه اطلاعات، خدمات و تسهیلات برای هیات‌های اقتصادی و تجاری اتریشی را اعلام داشت.

در این نشست مسئولان اتاق بازرگانی فدرال اتریش، وزارت فدرال همگرایی اروپا و امور خارجه و وزارت اقتصاد و دیجیتال اتریش در خصوص ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، مشکلات و تنگناهای مرتبط با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان توضیحاتی ارائه دادند.

طرف‌های اتریشی تاکید کردند، دولت اتریش و اتحادیه اروپا تحریم‌های یکجانبه آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند و با آن مخالف هستند.

در ادامه این نشست نمایندگان شرکت‌ها و موسسات‌ایرانی و اتریشی گزارش‌هایی از مجموعه داده‌ها و اطلاعاتی از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دو کشور ایران و اتریش را به نمایش گذاشته و به صورت دوجانبه (B 2 B) نیز مذاکرات تجاری خود را انجام دادند.

همچنان جلسه معرفی نمایندگان تجاری اتریش برگزار شد و هیأت ایرانی با روش‌های نمایندگان تجاری و قوانین آنها در اتریش آشنا شدند.

در جریان این سفر همچنین سمینار آشنایی با خدمات سازمان‌های اتریشی به شرکت‌های کوچک و متوسط برای اعضای هیأت برگزار شد. در این سمینار، نمایندگان سازمان‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به اتاق اتریش اطلاعاتی درباره ترکیب اقتصاد اتریش و روش‌های حمایت از کارآفرینان جوان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط در اختیار اعضای هیأت قرار دادند. همچنین هیأت مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش با نایب رئیس اتاق فدرال اتریش و رئیس کمیته ملی اتاق بازرگانی بین المللی در اتریش دیدار کردند و به ارزیابی روش‌های ممکن در حفظ و توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور پرداختند.

در ادامه نشست کارگروه تجارت و شرکت‌های کوچک و متوسط  کمیسیون مشترک ایران و اتریش با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و اتاق فدرال اتریش برگزار شد و برای نخستین بار نمایندگان بخش خصوصی ایران بجای نمایندگان دولتی، عهده‌دار مذاکره دوجانبه در این رابطه شدند. هیات مدیره اتاق ایران و اتریش به مرور تفاهمات گذشته پرداخت و همچنین پیشنهادهای تازه‌ای برای درج در برنامه کارگروه را به طرح و بحث گذاشت.

هیأت مدیره اتاق مشترک، همچنین دیداری با نمایندگان سنای اقتصادی اتریش داشتند و به بررسی راهکارهای همکاری دوجانبه پرداختند.

همچنین به دعوت کاردار سفارت ایران در اتریش، دیدار و گفت‌گویی با ایرانیان مقیم اتریش در محل رزیدانس سفارت برگزار شد و فرصت خوبی برای آشنایی و ارزیابی امکان همکاری بین اعضای هیأت و ایرانیان مقیم اتریش فراهم آمد.

بخش‌خصوصی ایران و اتریش معامله پایاپای اسناد تجاری را در دستور کار قرار دهند

بخش‌خصوصی ایران و اتریش معامله پایاپای اسناد تجاری را در دستور کار قرار دهند

بخش‌خصوصی ایران و اتریش معامله پایاپای اسناد تجاری را در دستور کار قرار دهند

 

کد خبر 8927

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید