هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در دیدار رئیس اتاق تبریز با سفیر جمهوری کره در تهران ضمن یادآوری سابقه روابط اقتصادی دو کشور، بر لزوم تلاش دوجانبه برای افزایش مناسبات دوجانبه تأکید شد.


در دیدار رئیس اتاق تبریز با سفیر جمهوری کره در تهران ضمن یادآوری سابقه روابط اقتصادی دو کشور، بر لزوم تلاش دوجانبه برای افزایش مناسبات دوجانبه تأکید شد.


ریو جئوینگ هیون، سفیر جمهوری کره در تهران با رئیس هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های همه‌جانبه در شرایط سخت اقتصادی گفت‌وگو کرد.

یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز در این دیدار با اشاره به وجود صنایع سنگین و های‌تک در آذربایجان شرقی، در خصوص ظرفیت‌های طبیعی و صنعتی استان نیز گفت: با توجه امکانات و منابع طبیعی استان که در بخش تولید محصولات کشاورزی ارگانیک وجود دارد؛ فعالان اقتصادی و تجار استان توانسته‌اند سهم عمده‌ای از صادرات محصولات کشاورزی به خود اختصاص دهند.

او افزود: آذربایجان شرقی در زمینه صنایع تبدیلی و صنایع غذایی نیز نقش بسیار عمده‌ای در کشور ایفاء می‌کند و در تولید صنایع غذایی، مخصوصاً صنعت شیرینی و شکلات 70 درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده است که با بیش از 220 واحد صنعتی علاوه بر تأمین نیاز داخلی به سایر کشورها نیز صادرات دارد.

رئیس اتاق تبریز با تأکید بر این نکته که در سال جاری با توجه به شرایط سخت اقتصادی شاهد رشد تجارت خارجی در استان هستیم؛ افزود: با توجه به تحریم‌های که کشور و مردم ایران با آن مواجه هستند؛ شاهد مشکلاتی در تجارت خارجی هستیم و کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای که علاقه‌مند گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران هستند را ادامه می‌دهیم.

ژائله اظهار امیدواری کرد: با توجه به سابقه همکاری فعالان اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری کره، امکان گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم شود.

ریو جئوینگ هیون، سفیر جمهوری کره در ایران نیز با یادآوری این نکته که مردم کره بهتر از همه می‌دانند که به چه مناسبتی نام مهم‌ترین خیابان پایتخت سئول به نام تهران نام گزاری شده است، گفت: ملت و دولت کره هرگز حمایت‌های ایران در دوره‌ای که تنها فروشنده نفت به کره جنوبی بود را فراموش نخواهند کرد و به همین جهت در تلاش هستیم روابط دوجانبه را در همه زمینه‌ها توسعه دهیم.

او افزود: من معتقدم که صدای عمل بلندتر از حرف است و در گزارش خود به سئول تلاش خواهم کرد روابط دوجانبه پیش از پیش افزایش یابد.


 

کد خبر 8953

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید