هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استاندار البرز در نشست شورای گفت‌وگوی این استان اعلام کرد: صادرات غیرنفتی استان البرز در ۶ ماهه امسال ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و هم‌زمان نرخ بیکاری استان نیز با کاهش 1.6 درصدی در بهار و 0.8 درصدی در تابستان مواجه شده است.


استاندار البرز در نشست شورای گفت‌وگوی این استان اعلام کرد: صادرات غیرنفتی استان البرز در ۶ ماهه امسال ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و هم‌زمان نرخ بیکاری استان نیز با کاهش 1.6 درصدی در بهار و 0.8 درصدی در تابستان مواجه شده است.


استاندار البرز در نشست شورای گفت‌وگوی این استان اعلام کرد: صادرات غیرنفتی استان البرز در ۶ ماهه امسال ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

عزیزاله شهبازی در شصت و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز افزود: در بخش اشتغال نیز طبق اطلاعات اخذ شده از مرکز آمار ایران در بهار سال ۹۸ نرخ بیکاری استان البرز 1.6 درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل کاهش داشته و در تابستان امسال نیز نسبت به سال قبل کاهش 0.8 درصدی را تجربه کرده است.

او با بیان اینکه برای نخستین بار در البرز نرخ مشارکت اقتصادی در سال ۹۸ کاهش یافته است، تصریح کرد: نرخ مهاجرت البرز ۱.۱۷ درصد است و به‌طور متوسط سالی ۷۰ هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می‌شود که این رشد جمعیت مسئولیت ما را برای ایجاد اشتغال، رفاه، تقویت زیرساخت‌ها و... سنگین‌تر می‌کند.

شهبازی همچنین با اشاره به اینکه استان البرز در جذب سرمایه‌گذار جزو سه استان اول کشور محسوب می‌شود، گفت: ساماندهی لکه‌های صنعتی برای بهره‌مندی از تسهیلات توسعه‌ای و اشتغال‌زایی به‌صورت جدی آغاز شده و هم‌زمان تلاش می‌شود فضای مساعدی برای جذب سرمایه‌گذاری فراهم شود.

استاندار البرز با بیان اینکه با اهتمام ویژه‌ای در استان تدابیری اتخاذ کردیم که ظرفیت تولید و اشتغال استان کاهش نیابد، افزود: عنایت ویژه دولت برای تسریع در تکمیل پروژه‌های راه‌سازی البرز و رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهرک صنعتی اشتهارد نیز از جمله موارد مطرح شده با دستگاه­های دولتی بوده است.

شهبازی اضافه کرد: اندیشیدن تمهیدات لازم برای توسعه گردشگری البرز یکی از مأموریت‌های محوله از سوی رئیس‌جمهور به استاندار البرز برای گسترش و رونق گردشگری، بومگردی، طبیعت‌گردی، صنایع‌دستی و... بود که این امر را نیز با جدیت بسیاری دنبال می‌کنیم.

او گفت: در خصوص راه‌اندازی نمایشگاه بین‌المللی استان البرز نیز موانع مورد بررسی قرار گرفته و از هیات رئیسه شرکت ایجاد نمایشگاه دائمی انتظار می‌رود که در عرصه و اراضی موجود عملیات اجرایی نمایشگاه را اجرایی کنند چراکه روند ایجاد این امکان به جد دنبال می‌شود و هیچ‌گونه کوتاهی در این امر قابل‌اغماض نیست.

استاندار البرز با اشاره به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به البرز، افزود: خوشبختانه تاکنون بیش از یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات این سفر به البرز اختصاص یافته است.


 

کد خبر 8958

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید