هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
یکشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

عبدالله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران به تأکید مقام معظم رهبری برای رونق تولید در سال جاری اشاره کرد و تحقق این مهم را نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی دانست.


عبدالله مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران به تأکید مقام معظم رهبری برای رونق تولید در سال جاری اشاره کرد و تحقق این مهم را نیازمند همراهی دولت و بخش خصوصی دانست.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ساری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید و کسب‌وکار گفت: برای رونق کسب‌وکار بخش خصوصی باید در کنار بخش دولتی قرار گیرد.

 عبدالله مهاجر دارابی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران افزود: در شرایط کنونی باید بخش خصوصی را در کنار دولت قرار دهیم و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم به بدنه کشور خسران وارد خواهیم کرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران با اشاره به مشکلات تأمین اجتماعی فراری تولید و بخش خصوصی خواستار رفع موانع موجود با حمایت شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی شد.

مهاجر دارابی با بیان اینکه ظرفیت واحدهای تولیدی استان بسیار بالا است گفت: عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا زمینه‌ساز رفع برخی از مشکلات فراروی صادرات است و امیدواریم از این طریق بتوانیم به رونق اقتصادی و صادرات استان کمک کنیم.

او با اشاره به برخی مشکلات فراروی تولید ادامه داد: تأمین اجتماعی، مالیات و منابع مالی و نقدینگی از مهم‌ترین مشکلات فراروی واحدهای تولیدی است که باید برای حل آن برنامه‌ریزی شود.

مهاجر دارابی با اشاره به اینکه قانون کسب‌وکار برای تسریع و روان‌سازی تولید تعریف کرده است خواستار اجرای مناسب این قوانین شد.

بخش خصوصی فرماندهان جنگ اقتصادی هستند

استاندار مازندران نیز در این نشست گفت: بخش خصوصی در جنگ اقتصادی به‌عنوان فرماندهان جبهه هستند و باید از طریق آنان به پیروزی دست یابیم.

احمد حسین زادگان با اظهار اینکه مشکلات فراروی تولید و بخش خصوصی را باید رفع کنیم تصریح کرد: همه ما عضو یک جامعه هستیم و باید تعامل مطلوب برای رصد و پیگیری مسائل داشته باشیم.

به عقیده او بخش خصوصی و دولتی دو جناح مختلف نیستند و این نوع نگاه، نتیجه‌گیری را سخت خواهد کرد.

رئیس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران افزود: برای توسعه استان مازندران بخش خصوصی و دولتی اراده مشترک دارند و بدانیم در برهه کنونی که با جنگ اقتصادی مواجه هستیم، اراده کشور سخت است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس حساب‌های ما مسدود نبود و برای واردات دارو و اقلام موردنیاز با مشکل مواجه نبودیم، ادامه داد: این در حالی است که در شرایط کنونی برای واردات اقلام موردنیاز با چالش‌هایی روبرو هستیم و در شرایط جنگی باید از طریق بخش خصوصی پیروز شویم.

او با بیان اینکه در جنگ اقتصادی بخش خصوصی به‌عنوان فرمانده مدنظر است، یادآور شد: در این شرایط باید از فعالان اقتصادی حمایت کنم.

حسین زادگان با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی خواستار تسهیل گیری و اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی شد و گفت: تولید و اشتغال امری مهم است و باید تسهیل گری مناسب در این بخش داشته باشیم.


 

کد خبر 8965

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید