هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
چهارشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۸:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در اولین روز از اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، دو نشست کمیته تخصصی بانوان بازرگان اتاق بازرگانی و صنعت اکو و کمیته تخصصی حمل‌ونقل اتاق بازرگانی و صنعت برگزار شد.


در اولین روز از اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، دو نشست کمیته تخصصی بانوان بازرگان اتاق بازرگانی و صنعت اکو و کمیته تخصصی حمل‌ونقل  اتاق بازرگانی و صنعت برگزار شد.


در اولین روز از اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، دو نشست کمیته تخصصی بانوان بازرگان اتاق بازرگانی و صنعت اکو و کمیته تخصصی حمل‌ونقل  اتاق بازرگانی و صنعت برگزار شد.

بیست و نهمین اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، از امروز آغاز و تا 25 آبان ماه ادامه دارد.

در اولین روز از این اجلاس، نشست کمیته تخصصی بانوان بازرگان اتاق بازرگانی و صنعت اکو با شرکت هیأت‌های کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان ،ترکیه ،ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان و آذربایجان برگزار شد. در این جلسه که هیأتی از اتاق ایران نیز حضور داشت ضمن تائید دستور کار ریاست جلسه از ترکیه  گزارشی از فعالیت این کمیته طی دوره شش‌ماهه گذشته ارائه و در ادامه سایر هیات های خارجی ازجمله ایران  نیز گزارش فعالیت‌های خود را ارائه کردند.

در این جلسه به پیشنهاد اتاق بازرگانی ترکیه مقرر شد، لینک بانوان بازرگان اتاق اکو در سایت اتاق پاکستان فعال و  پس از برگزاری جلسه توجیهی با مدیریت این سایت و انجام اقدامات لازم در این خصوص مورد بهره‌برداری قرار گیرد .

نماینده ازبکستان نیز پیشنهاد کرد موافقت‌نامه‌های دو و چندجانبه میان این کشور و سایر کشورهای عضو اکو درزمینهٔ توسعه فعالیت‌های بانوان بازرگان در سطح اکو امضا شود.

در ادامه اعضای جلسه تجربیات و دیدگاه‌های خود را درزمینه توسعه فعالیت‌های بانوان بازرگان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیان و مقرر شد از طریق شبکه‌های اجتماعی، ارتباطات مؤثر میان بانوان بازرگان در کشورهای عضو اکو برقرار شود.

نماینده ایران ضمن تمجید از فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته بانوان اتاق اکو خواستار تبادل تجربیات و اطلاعات فی‌مابین بانوان بازرگان کشورهای عضو اکو شد.

همچنین نشست کمیته تخصصی حمل‌ونقل  اتاق بازرگانی و صنعت بعدازظهر امروز برگزار شد. نماینده ایران در این نشست خواستار توسعه و بازاریابی مسیرها و کریدورهای ریلی و جاده‌ای اکو بخصوص توسط بخش خصوصی و تشکیل شرکت‌های مشترک برای توسعه و بازاریابی حمل‌ونقل در منطقه اکو شد. وی همچنین خواستار حل‌وفصل مشکلات ویزایی رانندگان ترانزیت کشورهای عضو ، عدم اخذ عوارض و هزینه‌های اضافی از رانندگان در مرزها و همچنین  فعال‌سازی اتحادیه ارائه‌کنندگان خدمات  لجستیک اکو (اکولپاف) شد.

نماینده ترکمنستان نیز با اشاره به مرزهای زمینی با جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان و مرزهای آبی این کشور با جمهوری آذربایجان و همکاری فی‌مابین این کشورها در این زمینه خواستار حضور شرکت‌های حمل‌ونقل اکو در نمایشگاه سال ۲۰۲۰ ترکمنستان شد.

در این نشست نماینده پاکستان گزارشی از آخرین اقدامات کشورش درزمینهٔ توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای و همچنین پیوستن این کشور به کنوانسیون تیر ارائه کرد و  از کشورهای عضو دارای تجربه و زیرساخت‌های قوی ازجمله ایران و ترکیه درخواست کرد تا تجربیات خود را در اختیار این کشور قرار دهند .

او همچنین با توجه به ایجاد تحریم‌های مالی خواستار برقراری سامانه تسویه مالی بین کشورهای عضو اکو شد.

نشست کمیته‌های بانوان و حمل و نقل اتاق‌های بازرگانی اکو برگزار شد

نشست کمیته‌های بانوان و حمل و نقل اتاق‌های بازرگانی اکو برگزار شد

 

کد خبر 9058

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید