هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
پنج شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

نشست کمیته تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی و صنعت اکو روز گذشته به ریاست محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد.


نشست کمیته تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی و صنعت اکو روز گذشته به ریاست محمدرضا کرباسی معاون امور بین‌الملل اتاق ایران برگزار شد.


نشست کمیته تخصصی گردشگری اتاق بازرگانی و صنعت اکو در اولین روز از برگزاری بیست و نهمین اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، با حضور نمایندگان کشورهای ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و  قرقیزستان آذربایجان برگزار شد.

در این جلسه که هیأتی از اتاق ایران نیز حضور داشت ضمن تایید دستور کار ریاست جلسه از ترکیه  گزارشی از فعالیت این کمیته طی دوره شش ماهه گذشته ارائه و در ادامه سایر هیات های خارجی از جمله ایران بعنوان ریاست جلسه نیز گزارش فعالیت‌های خود  را ارایه دادند.

نماینده ایران با بیان اینکه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶ میلیون نفر از ایران و ۶۰ میلیون نفر از منطقه اکو دیدار کردند خواستار تسهیلات ویزایی و تبادل تجربیات فی‌مابین کشورهای عضو اکو و بهره برداری از پتانسیل های منطقه در زمینه های اکو توریسم و گردشگری سلامت برای توسعه این صنعت در منطقه اکو شد.

در ادامه نیز دیدگاه‌ها و پیشنهادهای کشورهای شرکت کننده در زمینه تسهیل صدور روادید در راستای توسعه گردشگری به جلسه ارائه شد .

نماینده پاکستان با ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و اقدامات  کشور متبوع خود در زمینه توسعه گردشگری در شاخه های مختلف از جمله  طبیعت گردی کوهنوردی و گردشگری مذهبی خواستار همیاری کشورهای عضو بخصوص ایران در زمینه توسعه زیر ساختهای گردشگری به ویژه  احداث اقامتگاه‌های ارزان قیمت در این کشور برای رفاه حال گردشگران ورودی و همچنین اقدام متقابل کشورهای عضو در اعطای روادید تسهیل شده و فرودگاهی به اتباع کشور خود شد.

محمدرضا کرباسی معاون امور بین الملل اتاق ایران بعنوان رئیس جلسه ضمن اعلام حمایت و استقبال از مطالب مطرح شده توسط پاکستان( به ویژه اعطای روادید به اتباع ۴۸ کشور در فرودگاه‌های این کشور ) خواستار توسعه تسهیلات روادید  و ارائه پکیج‌های گردشگری در کشورهای عضو اکو شد.

وی همچنین سیاست‌های جدید کشورمان در اعطای ویزای فرودگاهی و عدم الصاق ویزا در گذرنامه گردشگران را مورد توجه قرار داد .

نماینده ایران با اشاره به نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو در تاجیکستان از تحولات مثبتی در زمینه تسهیلات روادید فی‌مابین کشورهای عضو خبر داد.

همچنین مقرر شد از دبیرخانه سازمان اکو درخواست شود اتاق اکو به نشست‌های کنسولی و وزرای امور خارجه کشورهای عضو دعوت شود.


 

کد خبر 9060

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید