هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
پنج شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۳۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یست و نهمین اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، از دیروز آغاز و تا 25 آبان ماه ادامه دارد.


یست و نهمین اجلاس هیأت رئیسه اتاق بازرگانی اسلامی و بیست و هفتمین اجلاس کمیته‌های تخصصی اتاق‌های بازرگانی اکو در شهر کراچی پاکستان، از دیروز  آغاز و تا 25 آبان ماه ادامه دارد.


نشست کمیته تخصصی صنعت و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی و صنعت اکو صبح امروز در محل اتاق بازرگانی پاکستان در کراچی  با شرکت هیأت‌های کشورهای ایران،  پاکستان، ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، قزاقستان و  قرقیزستان  برگزار شد.

در این جلسه که هیأتی از اتاق ایران نیز حضور داشت ضمن تایید دستور کار ریاست جلسه از ترکیه  گزارشی از فعالیت این کمیته طی دوره شش ماهه گذشته ارائه و در ادامه سایر هیات های خارجی از جمله ایران بعنوان ریاست جلسه   نیز گزارش فعالیت‌های خود به همراه امکانات ، توانمندی ها  و استعدادهای صنعتی و سرمایه گذاری کشورهای متبوع خود را به ارایه کردند.

نماینده ایران در این نشست به تشریح ظرفیت‌های ایران در حمل و نقل ترانزیت پرداخت. وی  با ذکر نزدیکی جغرافیایی و کاهش هزینه های ترانزیت و حمل و نقل کالا فی‌مابین کشورهای عضو و اهمیت استفاده از این فرصت برای توسعه تجارت درون منطقه‌ای، بر توجه به شرکت‌های کوچک و متوسط بعنوان نیروی محرکه اقتصادی در زمینه تولید تاکید کرد.
وی ضمن برشمردن اهمیت ویژه توسعه سرمایه گذاری های درون منطقه ای به ویژه در زمینه همکاری‌های مشترک صنعتی بر ایجاد و توسعه زمینه های سرمایه گذاری مشترک صنعتی در منطقه اکو بطور مثال همکاری و مشارکت کشورهای عضو در زمینه تولید مشترک خودرو و موتورسیکلت تاکید کرد.

 وی به تولید مشترک اتومبیل بین ایران و جمهوری آذربایجان که در سال‌جاری میلادی 2019 با ایجاد کارخانه در آن کشور جهت تولید مشترک خودرو صورت پذیرفت اشاره و از کشورهای عضو خواست با استفاده از این تجربه همکاری‌های خود را در زمینه تولید مشترک با هدف اشتغالزایی انتقال دانش فنی و توسعه سرمایه گذاری و تجارت درون منطقه ای توسعه دهند .
وی پیشنهاد کرد علاوه بر تولید مشترک خودرو تولید مشارکتی قطعات نیز در دستور کار کشورهای عضو اکو قرار گیرد .
نماینده پاکستان نیز با توجه به عدم اطلاع کشورهای عضو اکو از فرصت‌های سرمایه‌گذاری فی‌مابین این کشورها خواستار برگزاری کنفرانس سالانه سرمایه گذاری کشورهای عضو اکو برای معرفی فرصت‌ها و پتانسیلهای موجود در منطقه برای  سرمایه‌گذاری گردید.

در این نشست همچنین بنابر پیشنهاد اتاق ایران مقرر شد دومین نشست کنسرسیوم های نفت و گاز و پتروشیمی در سال 2020 در ایران برگزار و جزئیات این نشست متعاقباً اعلام خواهد شد.همچنین مصوب شد جلسه فنی سرمایه‌گذاری های مشترک فی‌مابین کشورهای عضو اکو با هماهنگی اتاق ایران تا پیش از اجلاس آتی اتاق اکو برگزار شود.

برگزاری دومین نشست کنسرسیوم های نفت و گاز و پتروشیمی در ایران

برگزاری دومین نشست کنسرسیوم های نفت و گاز و پتروشیمی در ایران

 

کد خبر 9062

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید