هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر اینکه اصناف و بازاریان همواره نقش اساسی و مهمی را در ثبات اقتصادی داشته‌اند، گفت: برای تداوم ثبات اقتصادی، باید همکاری با بازار، احترام به جایگاه بازاریان و ارائه خدمات مطلوب به آنها در سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با تأکید بر اینکه اصناف و بازاریان همواره نقش اساسی و مهمی را در ثبات اقتصادی داشته‌اند، گفت: برای تداوم ثبات اقتصادی، باید همکاری با بازار، احترام به جایگاه بازاریان و ارائه خدمات مطلوب به آنها در سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام گفت: اصناف و بازاریان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره نقش مهم و تأثیرگذاری را عهده‌دار بوده‌اند.

شعبان فروتن در سی و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ایلام ادامه داد: بازاریان همواره نشان داده‌اند که در همه امور اجتماعی، فرهنگی و به‌ویژه اقتصادی کارکرد مثبت و خاصی داشته‌اند و در این امور دخالت مستقیم داشته و دارند.

رئیس اتاق ایلام افزود: آرامش بازار، اشتغال، توسعه فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و درنهایت شکوفایی اقتصادی ازجمله رویکردهای اصناف و بازاریان است به‌نحوی‌که کنترل بازار، ثبات و رونق فضای اقتصادی و تحول همه‌جانبه اقتصاد ازجمله کارهایی است که با کمک بازار و اصناف به وجود می‌آید.

فروتن تأکید کرد: همکاری با بازار، احترام به جایگاه بازاریان و ارائه خدمات مطلوب به بازاریان ازجمله انتظاراتی است که می‌تواند در سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

او اظهار کرد: اتاق ایلام همواره با اتاق اصناف همکاری مطلوبی داشته و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: هر جا به مردم اعتماد داشته‌ایم، موفق بوده‌ایم چراکه نتیجه مردمی بودن مسئولان اعتماد متقابل خواهد شد و امروز نیازمند وحدت و همدلی و هم‌افزایی هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی افزود: باید اولویت کار مدیران مردم‌داری باشد و در این مسیر مدیر موفق کسی است که گره از مشکلات مردم بردارد.

او در ادامه با عنوان اینکه ما به نمایندگان اصناف، نمایندگان مردم و منتخبین مردم و اقشار و توده‌های مختلف مردم اعتماد داریم، اظهار داشت: اینجا لازم است صمیمانه از همراهی خوب مردم استان به‌ویژه در قضیه سهمیه‌بندی بنزین تقدیر و تشکر بکنم.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر این مهم که اگر مردم نباشند هیچ‌یک از این پست و مقام‌ها پشیزی ارزش ندارد، تصریح کرد: باید به دنبال راهگشایی مشکلات باشیم و برای رسیدن به این مهم می‌طلبد بین قوانین، بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها به دنبال راهکاری برای حل مسائل مردم باشیم.

استاندار ایلام در ادامه مدیری را موفق دانست که ضمن اینکه دعای خیر مردم را پشت سر خود داشته باشد، مسائل و مشکلات آنان را رفع کند و البته بهترین خدمت به نظام هم رفع مشکلات مردم است، ادامه داد: دولت بایست بزرگ‌ترین حامی مردم باشد و زمانی مردم همراه دولت خواهند شد که مدیران خود را خدمتگزار آنان بدانند.

او ضمن ابراز رضایت از رویه وحدت و همدلی ایجاد شده در استان، گفت: این فضای مثبت باعث ایجاد هم‌افزایی در امور پیش رو شده است به‌طوری‌که در این شرایط سخت اقتصادی، در استان اقدامات خوب و ارزشمندی انجام شده و یا در حال انجام است.

استاندار ایلام پیش‌شرط توسعه استان را در گرو ایجاد سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: امروز دولت سرمایه‌گذاری بسیار خوب و قابل‌توجهی در استان انجام داده است به‌طور مثال ظرف یک سال گذشته تنها وزارت نفت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نموده است.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه‌های لرزه‌نگاری و اکتشاف میادین نفتی در مناطق مختلف استان، سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰۰ میلیون دلاری در پتروشیمی و NGL دهلران، آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان با سرمایه بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد تومان، اختصاص ۷۰۰ میلیون دلار برای توسعه میادین نفتی استان در شورای عالی اقتصاد، تقویت چاه‌های گاز استان با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه pp پتروشیمی ایلام از سرمایه‌گذاری‌های ایجاد شده در استان ایلام است.

او افزود: اقدامات بسیار مهم دیگری چون ایجاد خط راه‌آهن ایلام به اسلام‌آباد، ایجاد آزادراه حمیل ایلام مهران کربلا، ایجاد آزادراه پل زال چیلات نجف اشرف، ایجاد پتروشیمی در شهرستان‌های مهران، هلیلان و دره شهر و ... نیز در شرف انجام است.

سلیمانی دشتکی به اقدام‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان بحث بیکاری جوانان است و در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای شکل گرفته است تا جایی که نرخ آمار بیکاری استان از ۱۷.۳ در سال ۹۱ به ۱۲.۷ در سال ۹۶ رسید و نیز در پاییز امسال به ۸.۱ درصد رسیده است.

رئیس اتاق اصناف ایلام نیز در این نشست گفت: در شرایط جنگ اقتصادی اصناف و بازاریان در خط مقدم این جنگ قرار دارند و با وجود تمامی مشکلات اما بازاریان در صحنه اقتصادی حضور فعالانه‌ای دارند.

یونس حواسیان بیان کرد: مهم‌ترین انتظار ما در شرایط کنونی این است که نقش اصناف و بازاریان در معادل اقتصادی بیشتر شود چراکه 85 درصد اقتصاد ما دولتی است و برای عبور از این شرایط باید سهم بازار بیشتر شود.

او خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در راه‌اندازی هر چه سریع‌تر شهرک صنفی و اعطای تسهیلات برای انتقال صنوف آلاینده و همچنین واگذاری زمین به آنها شد و گفت: علاوه بر این اخذ پروانه ساختمانی اتاق اصناف با همکاری شهرداری نیز می‌تواند به این نهاد غیردولتی کمک کند.

حواسیان اتصال اتحادیه‌ها به شبکه دولت، تأمین نظر اتاق اصناف در برگزاری نمایشگاه‌ها در سایت نمایشگاهی، اعمال قانون تأمین پنج نفر بیمه تأمین اجتماعی توسط دولت برای اصناف، ساماندهی دست‌فروشان، اصلاح قیمت زمین شهرک صنفی را از مهم‌ترین مطالبات اتاق اصناف ایلام عنوان کرد.


 

کد خبر 9309

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید