هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اتاق کرمان گفت: صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان با همکاری موسسه اعتباری ملل در زمینه راه اندازی پایانه صادراتی، پارک لجستیک بار و فعال شدن مرز هوایی در فرودگاه جیرفت، مدیریت می شود.


رئیس اتاق کرمان گفت: صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان با همکاری موسسه اعتباری ملل در زمینه راه اندازی پایانه صادراتی، پارک لجستیک بار و فعال شدن مرز هوایی در فرودگاه جیرفت، مدیریت می شود.


رئیس اتاق کرمان گفت: موسسه اعتباری ملل به عنوان یک مجموعه توانمند، گلخانه‌هایی را در کهنوج و شمال کشور طراحی کرده که همین موضوع به بازار محصولات کشاورزی جنوب استان کمک خواهد کرد.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست کارگروه توسعه صادرات استان افزود:همچنین در حال برنامه ریزی برای صادرات گوشت مرغ از کرمان به افغانستان هستیم که با توجه به محدودیت صادرات این محصول از هند و پاکستان به افغانستان، می توان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

در ادامه این نشست مدیر توسعه بازار و بهبود فضای کسب و کار اتاق کرمان به ارائه گزارشی از تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صادرات محصولات استان پرداخت و گفت: در سال 98 صادرات استان نسبت به سال پیش از آن، 85 درصد افزایش یافت اما میزان صادرات استان در فروردین 99 نسبت به مدت مشابه سال 98 حدود 41 درصد کاهش یافته است.

معصومه سعید افزود: مجموع ارزش دلاری محصولات صادراتی استان در فروردین ماه سال گذشته 16 میلیون دلار بود که این میزان در فروردین ماه سال جاری به 13 میلیون و 500 هزار دلار کاهش یافت.

او خاطرنشان کرد: محدودیت ترددها، کاهش قیمت محصولات صادراتی در کشورهای هدف، لغو شدن برخی سفارش های صادراتی، افزایش هزینه های حمل و نقل و تغییر در سطح زندگی جوامع از جمله مشکلات پیش روی صادرات استان بوده است. مدیر توسعه بازار و بهبود فضای کسب و کار اتاق کرمان، پیشنهادهایی مانند امهال یک یا دو ساله تسهیلات محصولات کشاورزی، تسهیل در روند بازگشت ارز حاصل از صادرات، اعمال تخفیف حداقل 50 درصدی حق بیمه های اعتبار صادراتی و ضمانت نامه های صادراتی صندوق ضمانت صادرات ایران، ابلاغ و اجرای بسته حمایت از صادرات غیرنفتی کشور، استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان محصولات کشاورزی و استفاده از دیپلماسی کشور برای پیگیری و بازگشایی مرزهای بسته شده برای از سر گرفتن صادرات را مطرح کرد.

استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: خرید حمایتی محصولات کشاورزی جنوب کرمان را با جدیت پیگیری می کنیم و برای روش‌ های خرید توافقی و عرضه مستقیم توافق هایی در گذشته به تصویب رسیده که در حال انجام است.

محمدجواد فدائی، با اشاره به برنامه توسعه صادرات سال 99 استان کرمان افزود: بسته بودن مرزها از جمله برخی مرزهای عراق دغدغه‌ جدی است که باید از طریق وزارت امور خارجه برای ادامه صادرات محصولات کشاورزی استان پیگیری شود.

او ادامه داد: راه ‌اندازی پایانه صادراتی جیرفت در سال جاری و ایجاد مرکز خدمات صادرات جنوب استان اقدام موثری است که آغاز شده و اگر با پیگیری اتاق بازرگانی و مشارکت موسسه ملل راه‌اندازی شود، صادرات جنوب استان را ساماندهی خواهد کرد.

فدائی، اظهار کرد: فعال کردن مرز هوایی صادراتی جیرفت نیز پیگیری‌ شد اما به دلیل بیماری کرونا به تاخیر افتاد، که خارجی به جیرفت و استفاده از سرویس حمل و نقل شرکت‌ های خارجی برای توسعه صادرات، بیان کرد: به نظر می رسد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با بازدید کننده خاص و با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی بلامانع باشد اما در مورد برگزاری نمایشگاه های عمومی تصمیم با ستاد ملی خوشبختانه در حال حاضر دوباره قابل پیگیری است. استاندار کرمان با اشاره به حل شدن مشکل ورود کامیون‌ های مبارزه با کروناست.


 

کد خبر 9839

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید