هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اتاق های بازرگانی
شنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۹:۴۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بیست و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بورس برای تأمین مالی صنایع تأکید کرد.


بیست و یکمین نشست هیات نمایندگان اتاق سمنان به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بورس برای تأمین مالی صنایع تأکید کرد.


رئیس اتاق سمنان گفت: این روزها استفاده از ظرفیت‌های بورس بسیار موردتوجه قرارگرفته این توانمندی‌های مدت‌ها است که در فضای بازار و سرمایه وجود داشته، منتهی به این ظرفیت کمتر توجه شده است.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست مجازی هیات نمایندگان اتاق سمنان ادامه داد: عرضه سهم‌های دولتی در تالار بورس توجه سرمایه‌گذاران را به این بخش جلب کرده است. از این فرصت باید برای مهار نقدینگی و تأمین مالی صنایع و حوزه تولید از طریق بازار سرمایه تلاش شود.

عبدالله اکبری راد، عضو هیات نمایندگان اتاق سمنان نیز در این نشست گفت: بازار پول و سرمایه بسیار مهیج است این بازار بر پایه عرضه و تقاضا انسجام‌یافته است در همه جای دنیا از ظرفیت‌های بورس به‌عنوان مولد بخش اقتصادی استفاده می‌شود، سرمایه‌گذاری در این حوزه نیاز به دانش و آگاهی لازم هستند.

او ادامه داد: حضور در بازار پول و سرمایه نیازمند مهارت و آگاهی است توصیه می‌شود فعالان تازه‌وارد بورس از کارگزاران آگاه و مطمئن در مراودات مالی استفاده کنند.

فرج‌الله معماری رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق سمنان نقش بورس در بهره‌وری اقتصاد را مهم برشمرد و گفت: سرمایه‌گذاری همواره در دو بخش سرمایه ثابت و در گردش مورداستفاده قرار می‌گیرد بخش ثابت سرمایه توسط منابع بانکی تأمین می‌شود و بخش سرمایه در گردش توسط بازار پول و سرمایه نهادینه می‌شود، استفاده از شاخص‌های بورس بسیار در رشد اقتصادی تأثیرگذار است به شرطی که مدیران دولتی بتوانند به‌درستی فضای بورس کشور را مدیریت نمایند

حمید علوی، عضو هیات ‌رئیسه اتاق سمنان نیز نقش بورس در تأمین مالی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت بازار بورس سال‌هاست که در کشور وجود داشته این بازار باید بر اساس عرضه و تقاضای درست شکل بگیرد کوچک‌ترین نا ترازی در این فضا امکان دارد اختلالات بزرگی را به وجود بیاورد.

حمید علوی تصریح کرد: شفافیت در معاملات فضای بورس بسیار مهم است این معاملات باید کاملاً شفاف و بر مبنای منطق اقتصادی نهادینه شود.

مهدی حداد، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق سمنان بازگشت ارز حاصل صادرات صادرکنندگان را در طی بخشنامه جدید بانک مرکزی مسئله آمیز دانست و اظهار کرد: بخشنامه قبلی مصوب نموده صادرکنندگان 80 درصد ارز حاصل از صادرات را مرجوع کنند اما بخشنامه جدید مصوب کرده است که 100 درصد ارز حاصل از صادرات باید مرجوع شود.

حداد تصریح کرد: در شرایط حاضر انتقال پول به کشور بسیار مشکل است این انتقال پول باید توسط صرافی صورت می‌پذیرد نحوه واردات ارز به نرخ سنا و نیما بسیار مشکل است. صادرکنندگان تمایل دارند که ارز را به کشور برگردانند به‌شرط اینکه شرایط و درگاه‌های آن توسط بانک مرکزی فراهم شود.

سعید ترکمان دهنوی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان سمنان نیز در این نشست گفت: شرایط کشور در حوزه ارز روزانه است صادرکنندگان می‌توانند ارز حاصل صادرات را به نرخ سنا در سامانه نیما ثبت نمایید در این زمینه محدودیت‌های متقاضی کم شده است.


 

کد خبر 9841

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید