اتاق 24 مجموعه ای از اخبار سیاسی، اقتصادی و اتاق بازرگانی ایران

کد: 12119
بروزرسانی: دوشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ ۲۳:۰۵

سرمایه گذاری پایدار چیست؟

سرمایه گذاری پایدار چیست؟
 

سرمایه گذاران می توانند از چندین استراتژی برای ایجاد و تنوع بخشیدن به موقعیت های خود برای اطمینان از موفقیت مالی استفاده کنند. یکی از روندهای نوظهور که نحوه تفکر کسب و کارها و سرمایه گذاران را در مورد سرمایه گذاری تغییر می دهد، مفهومی است که به عنوان سرمایه گذاری پایدار شناخته می شود.

سرمایه گذاری پایدار با کمک به تغییرات اجتماعی مثبت به شکل گیری جهان کمک کرده است. همچنین ثابت شده است که افراد و مشاغل می توانند با پایدار کردن سرمایه گذاری های خود از نظر مالی سود ببرند. با تثبیت استراتژی‌های کسب‌وکار پایدار، رهبران و سازمان‌های هدفمند می‌توانند در حل بزرگترین چالش‌های جهان پیشرفت کنند.

در اینجا مروری بر چیستی سرمایه‌گذاری پایدار، معنای آن برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران و اینکه چگونه می‌تواند به بهبود موقعیت های شما و جهان کمک کند، آورده شده است.

سرمایه گذاری پایدار چیست؟

سرمایه‌گذاری پایدار به طیفی از شیوه‌ها اشاره دارد که در آن سرمایه‌گذاران با هدف دستیابی به بازده مالی و در عین حال ترویج ارزش‌های زیست‌محیطی یا اجتماعی بلندمدت، تلاش می‌کنند. ترکیب رویکردهای سنتی سرمایه‌گذاری با بینش‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی منجر به ایجاد تحلیل‌های جامع‌تر و تصمیم‌گیری بهتر سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران شده است.

سرمایه‌گذاری پایدار تضمین می‌کند که شرکت‌ها صرفاً بر اساس منافع مالی کوتاه‌مدت قضاوت نمی‌شوند، بلکه براساس تصویری وسیع‌تر از آنچه و چگونه به جامعه کمک می‌کنند، مورد قضاوت قرار می گیرند. سرمایه گذاران باید در مورد تأثیرات بالقوه سرمایه گذاری در ارتباط با مناظر زیست محیطی، سیاسی و اجتماعی به طور انتقادی فکر کنند.

چرا سرمایه گذاری پایدار مهم است؟

سرمایه‌گذاری پایدار به دلیل تأثیرگذاری بر سرمایه‌گذاران مرتبط با سرمایه‌گذاری اخلاقی - یا تأمین مالی شرکت‌هایی با ارزش‌های ذاتی که تأثیر مثبتی ایجاد می‌کنند و باعث تغییر می‌شوند، به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

سرمایه‌گذاری پایدار شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا از اصول پایدار پیروی کنند، که می‌تواند منافع اجتماعی و مالی بلندمدت را به همراه داشته باشد. این مفهوم در اصل سه گانه یا این ایده که سازمان ها علاوه بر تمرکز بر عملکرد مالی و ایجاد سود، باید اثرات اجتماعی و زیست محیطی خود را اندازه گیری کنند، تجسم یافته است.

تشویق کسب‌وکارها به پذیرش پایداری، وجود شرکت‌های هدف‌محور را ترویج می‌کند که تأثیرات اجتماعی و زیست‌محیطی فراتر از فروش کالا یا خدمات ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، مسائل جهانی در مقیاس بزرگ، مانند تغییرات آب و هوا، اغلب با استراتژی های تجاری پایدار حل می شوند.

مهم است که با روش های سرمایه گذاری پایدار آشنا شوید تا بتوانید بر اساس ارزش ها و روند سرمایه گذاری خود تعیین کنید که کجا و آیا سرمایه گذاری کنید. برای مثال، از آنجایی که شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای تشویق می‌شوند تا پایدار باشند، برخی از سرمایه‌گذاران با فشار فزاینده‌ای از سوی صاحبان دارایی‌ها برای تمرکز بیشتر بر پایداری مواجه می‌شوند.



+ 0
مخالفم - 0

 

بازدید: 44

© تمامی حقوق این سایت برای وب سایت اتاق 24 محفوظ است.

طراحی سایت خبرگزاری