هدر بالا
امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۵۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بازگشایی مرز خسروی یک ظرفیت مناسب برای سفر زائران عتبات عالیات فراهم می‌کند زیرا این مرز از دیرباز به عنوان مرز اصلی برای زائران به شمار می‌رفت و تمامی زیرساخت‌های لازم را دارد؛ ضمن آنکه نزدیک‌ترین مرز به عتبات است.ولی مسئولین ذی‌ربط برخی مسائل…

خسارت مسدود بودن مرز خسروی به اقتصاد کرمانشاه
 

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به ضربه اقتصادی به استان کرمانشاه به دلیل مسدود بودن مرز خسروی در راهپیمایی اربعین، بازگشایی آن را یک ظرفیت مناسبی برای زائران عتبات عالیات دانست.

به گزارش اتاق 24 ،سیدجواد حسینی‌کیا ، در خصوص امکان بازگشایی مرز خسروی در سال جاری برای راهپیمایی اربعین گفت: بازگشایی مرز خسروی یک ظرفیت مناسب برای سفر زائران عتبات عالیات فراهم می‌کند زیرا این مرز از دیرباز به عنوان مرز اصلی برای زائران به شمار می‌رفت و تمامی زیرساخت‌های لازم را دارد؛ ضمن آنکه نزدیک‌ترین مرز به عتبات است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه قرار بر این بود که در مراسم اربعین سال گذشته مرز خسروی بازگشایی شود، ولی مسئولین ذی‌ربط برخی مسائل امنیتی را عامل اصلی مسدودی این مرز اعلام کردند.

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و تلاش دولت در زمینه لغو ویزای مراسم اربعین، چنین اقداماتی می‌تواند حجم زائران ایرانی به مقصد عتبات را افزایش دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: جاده‌های منتهی به مرز مهران ظرفیت پذیرش تعداد بالای مسافران عتبات را ندارد و مسدود بودن مرز خسروی به اقتصاد قصر شیرین و استان کرمانشاه خسارت وارد کرده است؛ همچنانکه تعداد زیادی از مسافرخانه‌های قصرشیرین در حال خاک خوردن هستند و بسیاری از موقعیت‌های شغلی از بین رفته است.

وی تأکید کرد: دولت باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا مرز خسروی بازگشایی شود و همچنین مقامات عراقی تضمین کرده‌اند تا امنیت نسبی در مرزهای خود با ایران ایجاد کنند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت  در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز در دیدار با استاندار محترم و برخی مسئولان استانی پیرامون بازگشایی مرز خسروی به گفتگو و بحث پرداختند و امید است امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی و افزایش تعداد زائران عتبات عالیات باشیم./

 

کد خبر 7810

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید