هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۳۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از هفت ماه تاخیر و اختلاف نظر بین وزیر کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، اعلام شد که بر اساس آن نرخ خرید تضمینی محصولات مختلف مانند گندم معمولی، دروم، جو، برنج، سیب زمینی، پیاز و ... تغییر نکرده است.

تضمین نرخ خرید محصولات کشاورزی
 

به گزارش اتاق 24،نرخ‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی پس از هفت ماه تاخیر و اختلاف نظر بین وزیر کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه، اعلام شد که بر اساس آن نرخ خرید تضمینی محصولات مختلف مانند گندم معمولی، دروم، جو، برنج، سیب زمینی، پیاز و ... تغییر نکرده است.

بیش از هفت ماه از فصل زراعی ۱۳۹۷-۱۳۹۶ گذشت و بالاخره سازمان برنامه و بودجه کشور پنجم اردیبهشت ماه امسال طی نامه‌ای نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی، برگ سبز چای، پیله تر ابریشم و محصولات باغی را به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرد.

بر اساس جدول ابلاغ شده نرخ خرید تضمینی بسیاری از محصولات مختلف از جمله گندم، جو، برنج، سیب‌زمینی، پیاز و ... بدون تغییر نسبت به سال زراعی گذشته اعلام شدند.

این در حالی است که بر اساس قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی، دولت باید هر ساله نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را قبل از آغاز فصل کشت و با در نظر گرفتن نرخ تورم سالانه و اعمال میزان تاثیر آن در قیمت تمام شده محصولات مختلف مورد اشاره در این قانون اعلام کند.

البته طی ماه‌های گذشته حجتی به عنوان مخالف ثابت نگه داشتن قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی زراعی به ویژه گندم در جلسات متعددی مخالفت خود را اعلام کرده بود و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی یکی از دلایل تاخیر در ابلاغ این نرخ‌ها را همین رویکرد این وزارتخانه می‌دانستند.

 

تضمین نرخ خرید محصولات کشاورزی

 

 

تضمین نرخ خرید محصولات کشاورزی

 

 

 

تضمین نرخ خرید محصولات کشاورزی

 

 

تضمین نرخ خرید محصولات کشاورزی

 

تضمین نرخ خرید محصولات کشاورزی

 

 

 

کد خبر 7745

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید