هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رضا برادران اصفهانی حقوقدان و فعال اقتصادی تعامل با گروه ویژه اقدام مالی را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت برای کشورمان می داند

تعامل با FATF یک ضرورت است نه یک انتخاب
 

تعامل با FATF یک ضرورت است نه یک انتخاب

به گزارش حقوق نیوز رضا برادران اصفهانی حقوقدان و فعال اقتصادی تعامل با گروه ویژه اقدام مالی را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت برای کشورمان می داند.

برادران اصفهانی گفت: پس از امضای برجام و علیرغم باور فعالان اقتصادی مبنی تسهیل مراودات اقتصادی در دوره پسابرجام مشخص شد بسیاری از بانک‌های خارجی حاضر به همکاری با ایران نیستند که دلیل آن عدم شفافیت در نظام بانکی ایران بیان شد.

برادران ادامه داد: امروزه این موضوع که برای برقراری روابط بانکی بین‌المللی باید استاندارد‌های جهانی بپذیریم امری واضح و روشن است. وی عدم الحاق به FATF را موجب قرار گرفتن مجدد نام ایران در لیست سیاه می داند که این امر باعث سخت‌تر شدن تبادلات بانکی ایران با سایر کشور‌ها می شود.

وی گفت: امروزه با توجه به پیچیدگیهای دنیای تجارت و قرار داشتن ایران در وضعیت تحریم و بمنظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور تعامل با FATF نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت برای کشورمان می باشد، البته برادران خاطرنشان کرد تعامل با FATF نباید تهدیدی برای نهادهای امنیتی و استراتژیک کشور ایجاد نماید.

انتهای پیام

 

کد خبر 7866

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید