هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۲۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رضا برادران اصفهانی با انتقاد از سیاستهای دولت در قبال بخش خصوصی گفت: در بسیاری از کشورها توسعه اقتصادی توسط بخش خصوصی صورت می گیرد اما در ایران دولت با دست اندازی در حوزه های مختلف اقتصادی حتی نیازی نمی بیند که از بخش خصوصی نظرخواهی کند

خصوصی سازی می تواند مانع مهمی در برابر رانت خواری و فساد اقتصادی باشد
 

خصوصی سازی می تواند مانع مهمی در برابر رانت خواری و فساد اقتصادی باشد

رضا برادران اصفهانی با انتقاد از سیاستهای دولت در قبال بخش خصوصی گفت: در بسیاری از کشورها توسعه اقتصادی توسط بخش خصوصی صورت می گیرد اما در ایران دولت با دست اندازی در حوزه های مختلف اقتصادی حتی نیازی نمی بیند که از بخش خصوصی نظرخواهی کند.

رضا برادران اصفهانی که عضو اتاق بازرگانی اصفهان و از فعالان اقتصادی می باشد ادامه داد: در بسیاری از بخش های اقتصادی در ایران، مدیران اقتصادی تجربه ای در زمینه تجارت و بازرگانی ندارند اما به  برای اقتصاد کشور تصمیم می گیرند بدون آنکه با بخش خصوصی مشورتی صورت گیرد.

برادران در بخش دیگری از صحبت های خود از تمرکز قدرت در حوزه اقتصادی در دولت و نهادهای خصولتی انتقاد کرد و گفت توسعه اقتصادی با رشد بخش خصوصی ارتباط نزدیکی دارد و نمی توان با ضعیف و بی اثر کردن بخش خصوصی انتظار رشد اقتصادی در کشور را داشت.

برادران خصوصی سازی و رشد بخش خصوصی را مانعی مهم در برابر رانت خواری و فساد اقتصادی می داند. وی در این باره گفت: اگر واگذاریها به بخش خصوصی بر اساس روابط صورت نگیرد و مبتنی بر زد و بند و رانت نباشد، خصوصی سازی می تواند مانع مهمی در برابر رانت خواری و فساد اقتصادی باشد.

انتهای پیام

 

کد خبر 7914

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید