هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۵ تیر ۱۴۰۰ ۰۴:۰۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتاق گرگان با اشاره به رشد متوالی تورم در اقتصاد ایران می‌گوید: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش قدرت خرید همگان شده و تولید را در شرایط شکننده قرار داده است.


رئیس اتاق گرگان با اشاره به رشد متوالی تورم در اقتصاد ایران می‌گوید: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش قدرت خرید همگان شده و تولید را در شرایط شکننده قرار داده است.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: در ایام کرونا در استان با مشکل تأمین اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان‌های استان گلستان روبه‌رو بودیم که فعالان اقتصادی استان با روحیه بسیجی در این امر پیش‌قدم شدند.

علی‌محمد چوپانی، در جلسه افتتاح دفتر بسیج تخصصی تجار و فعالان اقتصادی اتاق گرگان ادامه داد: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش 10 تا 50 درصد قدرت خرید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شده است.

چوپانی بیان کرد: این پدیده باعث شده که واحدهای تولیدی در برابر تورم شکننده باشد و وقتی ارزش پولی ملی روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند چطور می‌تواند تولیدکننده ما به فعالیت خود ادامه دهد و این مسائل به سیاست‌های کلی نظام برمی‌گردد.

وی افزود: امروز هیچ واحدی گران‌فروش نیست و در جلسات با مسئولان نظارتی به این مسئله تأکید کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز همه مسئولان به آقای رئیسی امید بستند و فعالان اقتصادی در کنار دولت برای حل مشکلات جامعه تلاش می‌کنند.

چوپانی تأکید کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه امروز تجار و صادرکنندگان با مشکلاتی برای بازگشت ارز روبه‌رو هستند و این در حالی است که ورود ارز به‌صورت چمدانی از طریق مجاری رسمی کشور نیز با محدودیت‌هایی قانونی روبه‌رو است و این قوانین باید اصلاح شود.

گفتنی است در این نشست احسان ملک شاهکوهی مسئول دفتر شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان معرفی شد.

همچنین در این مراسم امیرحسین ساداتی به‌عنوان دبیر شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان معرفی شد.

شرایط واحدهای تولیدی در برابر تورم شکننده است

 

کد خبر 11647

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید