هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذرماه خبر داد.


مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذرماه خبر داد.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از تفویض اختیارات صدور کارنه آ.ت.آ به اتاق اصفهان و امکان صدور دفترچه آ.ت.آ در این استان تا پایان آذرماه خبر داد.

مسعود گلشیرازی با اشاره به مزیت‌های سیستم آ.ت.آ برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تصریح کرد: «کارنه آ. ت. آ» پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سیستم در راستای روان‌سازی و تسهیل تجارت بین‌المللی است و اتاق اصفهان با توجه به نیاز فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان، جزو معدود اتاق‌های کشور است که این سیستم را ایجاد و خدمات آن را ارائه خواهد کرد.

رئیس اتاق اصفهان افزود: پیاده‌سازی رویه گمرکی (آ.ت.آ) و مجوز ورود موقت کالا از کشورهای ثالث با تضمین اتاق بازرگانی اصفهان، گام ارزشمندی در زمینه تسهیل حمل‌ونقل بین‌المللی و فعالیت‌های لجستیکی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان استان است که می‌تواند در بلندمدت به توسعه تجارت بین‌الملل و همچنین رونق کسب‌وکار اعضا منجر شود.

او با اشاره به فعالیت‌های اتاق اصفهان در دوره نهم در زمینه کمک به توسعه صادرات استان اظهار کرد: تأسیس و آغاز فعالیت انجمن صادرکنندگان استان به همراه ایجاد مراکز رشد صادرات و تجارت الکترونیک و همچنین ایجاد شتاب‌دهنده‌های صادراتی و برگزاری رویداد «ماراتون صادرات» بخشی از اقدامات اتاق اصفهان بوده و افزون بر آنها راه‌اندازی سیستم آ. ت. آ نیز می‌تواند خدمات قابل‌توجهی در زمینه توسعه صادرات استان ارائه کند.

گلشیرازی در ادامه به تبیین مزایای استفاده از سیستم کارنه آ. ت.آ پرداخت و افزود: این سند به‌عنوان پاسپورت کالا شناخته می‌شود و درواقع یک سند بین‌المللی گمرکی است که در 87 کشور جهان عضو کنوانسیون آ.ت.آ قابل‌استفاده است و بازرگانان، صادرکنندگان و کلیه افراد حقیقی و حقوقی که دارای کارت عضویت معتبر اتاق بازرگانی هستند، می‌توانند از فواید این سیستم بهره‌مند شوند.

رئیس اتاق اصفهان تصریح کرد: برای ورود موقت کالا تحت کنوانسیون آ.ت.آ، نیازی به ارائه تضامین و یا پرداخت حقوق و عوارض گمرکی نخواهد بود.

افتتاحیه بهره‌برداری از سیستم کارنه آ. ت. آ و سمینار «کنوانسیون آ.ت.آ؛ فرصت و چشم‌اندازها برای توسعه و رونق بازار کسب‌وکار بنگاه‌های اقتصادی» اواخر آذرماه سال جاری با حضور مدیر امور کارنه آ. ت. آ اتاق ایران و برخی مقامات استانی و شرکت فعالان اقتصادی بخش خصوصی، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود.


 

کد خبر 9140

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید