هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

استاندار یزد با اشاره به اینکه این استان ظرفیت تبدیل شدن به استان پایلوت اقتصاد دانش بینیان کشور را داراست، بر لزوم اتکای رویکرد توسعه صنعتی به اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد.


استاندار یزد با اشاره به اینکه این استان ظرفیت تبدیل شدن به استان پایلوت اقتصاد دانش بینیان کشور را داراست، بر لزوم اتکای رویکرد توسعه صنعتی به اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد.


استاندار یزد معتقد است: این استان ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان کشور را دارد و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، امکانات و منابع انسانی متخصص بومی نیز برای تحقق این مهم در استان فراهم است.

محمدعلی طالبی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یزد، افزود: معنا و مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان، تقویت یک بخش یا حذف بخشی دیگر نیست و صنعت استان نیز می‌تواند به یک صنعت دانش‌بنیان تبدیل شود و از توانایی نیروهای تحصیل‌کرده بومی در مسیر تحقق این هدف استفاده شود.

طالبی اظهار کرد: رویکرد توسعه در حوزه صنعت باید مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان باشد و در استان یزد که در برخی زمینه‌ها مثل آب یا محیط‌زیست با محدودیت‌هایی مواجه است، باید بر اساس همین رویکرد رونق مرکز نوآوری نساجی و کاشی و سرامیک و فولاد در دستور کار قرار بگیرد.

 محمدرضا قمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد نیز در این نشست گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات فاکتور می‌خواهند که صدور فاکتورهای صوری برای استفاده از تسهیلات باعث دردسر شده و امور مالیاتی این فاکتورها را به‌عنوان سند برای دریافت مالیات مبنا قرار می‌دهد و مؤدیانی که در این خصوص اقدام نکنند را به دستگاه قضایی برای تفهیم اتهام معرفی می‌کند که در موارد متعددی برای صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مشکلات قضایی ایجاد شده است.

دادستان عمومی و انقلاب یزد نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های نظارتی با نهایت انعطاف و بدون تنگ‌نظری فعالیت دارند ولی بخشنامه‌های حمایت از تولید با تأخیر توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود و همی عامل باعث شده فعالیت‌ها با کندی انجام شود، بنابراین دستگاه‌های استان باید پیگیر ابلاغ زودتر این آیین‌نامه‌های حمایتی باشند.

محمدرضا حدادزاده اظهار کرد: در پایان این هفته میزبان رئیس قوه قضاییه و مقامات عالی قضایی هستیم و در نشست ویژه برای بحث‌های بانکی با حضور مدیران بانک‌ها و دادستان کل کشور تصمیم‌گیری می‌شود و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد به رئیس قوه قضاییه اعلام می‌شود.


 

کد خبر 9365

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید