هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۱ مهر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دکتر ربیعی در نشست مشترک با صاحبان صنایع آلمان مطرح کرد؛ آمادگی ایران برای مراوده تجاری باکارآفرینان آلمانی
 

به گزارش اتاق ۲۴ به نقل از وزارت تعاون، کار . رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در دیدار با صاحبان صنایع آلمان از آمادگی هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه این وزارتخانه برای همکاری اقتصادی با شرکت های آلمانی خبر داد و گفت: ۲بانک بزرگ و ١٠ درصد بازار سهام ایران در اختیار ماست.
 علی ربیعی در نشست تخصصی کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمانی با هلدینگ‌ها و شرکتهای تابعه افزود: آنچه باعث شد ارتباط وسیع‌تری با شما داشته باشیم مسئولیت این وزارتخانه در چهار صندوق تحت پوشش است. مزیتی که این صندوق‌ها دارند این است که به شکل خصوصی اداره می‌شوند اما از حمایت دولت برخوردارند و سرمایه گذاری را تضمین می‌کنند. وی با بیان اینکه ایران کشوری امن در منطقه است، گفت: بازار ایران به گونه ای است که به راحتی می‌توانیم با ۳۰۰ میلیون نفر از کشورهای همسایه مراودات داشته باشیم.

دکتر ربیعی با بیان اینکه بیش از ١٠ درصد بازار سهام ایران در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، تصریح کرد: میزان سرمایه صندوقهای تحت پوشش وزارتخانه ٣٣ میلیارد دلار معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

دکتر علی ربیعی  در نشست تخصصی کارآفرینان و صاحبان صنایع آلمان که شامگاه دوشنبه در هتل هما برگزار شد، افزود: چهار صندوق در وزارت کار فعالیت می کنند با این مزیت که به شکل خصوصی اداره می شوند اما از حمایت دولت برخوردارند.
دکتر ربیعی خطاب به هیات آلمانی گفت:در ایران، دولت به دلیل مزیت ناشی از سرمایه گذاری در این صندوق ها می تواند با بخش خصوصی کشورهای خارجی مذاکره کند.
به گفته وی، صندوق های تامین اجتماعی در بخش های انرژی، ساختمان، بانکداری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل دریایی و بازرگانی فعالیت می کنند.
وی میزان سرمایه صندوق ها را ٣٣ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: برای ارتباط شما با شرکت های ایرانی آمادگی داریم.
ربیعی یادآوری کرد ایران با ٨٠ میلیون نفر جمعیت، مرکزی امن برای سرمایه گذاری است که ٣٠٠ میلیون جمعیت را در اطراف خود دارد و می تواند روابط تجاری با این کشورها را سامان دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این دیدار گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر این سازمانند که سالیانه بیش از ١٢ میلیارد دلار به آنان پرداخت می شود.
«محمدتقی نوربخش» افزود: اکنون ٤٢میلیون نفر زیر پوشش این سازمان قرار دارند.
نوربخش یادآوری کرد سازمان تامین اجتماعی از سال ١٩٣٠ میلادی کار خود را شروع کرد و در بخش های بیمه ای، درمان و سرمایه گذاری فعالیت می کند.
وی گفت: این سازمان ٨٠ بیمارستان و ٤٠٠ مرکز درمانی دارد. همچنین ٤٢ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان هستند.
این مسوول توضیح داد: هزینه سالیانه درمان این سازمان تا پنج میلیارد دلار است.
وی گفت: این سازمان ٩ هلدینگ دارد که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند که در بخش شستاست. همچنین هلدینگ هایی در زمینه گردشگری، رجا و بیمارستانی وجود دارد.
این نشست با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس صندوق بازنشستگی و کارآفرینان آلمانی برگزار شد.

انتهای پیام

 

کد خبر 6974

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید