هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۳۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش اتاق ۲۴ مرکز آمار ایران اعلام کرد: اطلاعات گردآوری شده درباره افراد ۱۰ ساله و بیشتر نشان می‌دهد نرخ بیکاری تابستان امسال به ۱۱.۷ درصد رسید و نسبت به مدت مشابه پارسال یک درصد بهبود یافت.

ایرنا از نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار تابستان ۱۳۹۶ که از سوی مرکز آمای ایران انتشار یافته است، بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال پیش (تابستان ۱۳۹۵)، یک درصد و نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۳۹۶) ۰.۹ درصد کاهش داشته است.
بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه پارسال (تابستان ۱۳۹۵)، یک درصد و نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۳۹۶) ۰.۹ درصد کاهش داشته است.
در تابستان امسال ۴۱ درصد جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. 
بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور نشان می‌دهد این شاخص، نسبت به فصل مشابه پارسال (تابستان ۱۳۹۵)، ۰.۶ درصد و نسبت به فصل گذشته (بهار ۱۳۹۶)، ۰.۴ درصد افزایش داشته است.
نرخ بیکاری جوانان ۲۹ - ۱۵ ساله نیز حاکی از آن است که ۲۴.۴ درصد از جمعیت فعال ۲۹- ۱۵ ساله بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. 
بررسی روند تغییـرات نرخ بیکاری جوانان ۲۹-۱۵ ساله نشان می‌دهد این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در پارسال ۲.۳ درصد و نسبت به فصل قبل ۲ درصد کاهش پیدا کرده است.
بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که در تابستان امسال ۹.۲ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیشتر و…) کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند؛ در حالی که ۴۰.۵ درصد از شاغلان ۱۵ ساله و بیشتر، ۴۹ ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.
بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد بخش خدمات با ۴۹.۵ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش­های صنعت با ۳۱.۴ و کشاورزی با ۱۹.۱ درصد قرار دارند.
نتایج این طرح به­صورت تفصیلی بزودی در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir در دسترس قرار می گیرد.

انتهای پیام

 

 

 

کد خبر 7030

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید