هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ۱۹:۳۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل تأثیرات شیوع ویروس کووید ١٩ بر فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان، تجارت جهانی کالا در سال ٢٠٢٠ بین ١٣ تا ٣٢ درصد کاهش خواهد داشت

به دلیل تأثیرات شیوع کرونا تجارت جهانی کالا بین ١٣ تا ٣٢ درصد کاهش خواهد داشت
 

پایگاه خبری اتاق 24

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل تأثیرات شیوع ویروس کووید ١٩ بر فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان، تجارت جهانی کالا در سال ٢٠٢٠ بین ١٣ تا ٣٢ درصد کاهش خواهد داشت.

حمید زادبوم، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان تجارت جهانی (WTO) به دلیل تأثیرات شیوع ویروس کووید ١٩ بر فعالیت‌های اقتصادی در سراسر جهان، تجارت جهانی کالا در سال ٢٠٢٠ بین ١٣ تا ٣٢ درصد کاهش خواهد داشت.

به گفته زادبوم سازمان‌های بین‌المللی برآورد می‌کنند در سال ٢٠٢١، این رکود در تجارت جهانی بهبود یابد که این امر، بستگی به کارایی سیاست‌های تجاری در مقابل این پدیده و مدت زمان پایداری این رکود دارد.

وی افزود: براساس گزارش سازمان تجارت جهانی، تمامی مناطق جهان کاهش دورقمی تجارت را در سال جاری میلادی تجربه خواهند کرد، هرچند صادرات منطقه آمریکای شمالی و آسیا دچار آسیب بیشتری خواهد شد.

معاون وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: براساس این پیش بینی‌ها، تجارت در بخش‌هایی که زنجیره ارزش پیچیده‌تری دارند، به ویژه محصولات الکترونیک و خودروسازی‌ها کاهش بیشتری خواهد داشت. همچنین خدمات بازرگانی ممکن است به دلیل این بیماری و محدودیت‌های حمل و نقل و سفر، مستقیما تحت تاثیر بیشتری قرار گیرند.

زادبوم با اشاره به اینکه ٧٩ کشور صادرات محصولات بهداشتی و گیاهات خوراکی را ممنوع و ۵۷ کشور هم به علت نیاز به کالاهای اساسی و بهداشتی، واردات این اقلام را تسهیل کرده‌اند، بیان کرد: بسیاری از کشورها محدودیتهایی برای واردات از کشورهایی که ویروس کرونا شیوع بیشتری داشته و برخی کشورها به دلیل نیاز داخلی خود محدودیت‌های صادراتی برای اقلام کالاهای اساسی و محصولات بهداشتی و پزشکی اعمال کرده اند . همچنین محدودیت تردد مسافر و تبعا محدودیت تردد رانندگان کامیونها در برخی کشورهاو لغو پروازها همه و همه موجب کاهش تجارت بین الملل شده است.

 

کد خبر 9618

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید