هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ۲۰:۵۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی

رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مشخص منصوب شد

حسن قالیباف با تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی و جایگزین شاپور محمدی در این سازمان شد

 رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مشخص منصوب شد
 

 پایگاه خبری اتاق 24

به گزارش ایرنا حسن قالیباف با تایید وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار معرفی و جایگزین شاپور محمدی در این سازمان شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، شورای عالی بورس با استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت کرد، این جلسه به دنبال اصرار محمدی بر استعفایش که آن را از یک ماه و نیم پیش به وزیر اقتصاد ارائه کرده بود، برگزار شد.

عصر امروز (۲۳ فروردین) جلسه شورای عالی بورس در محل سازمان بورس برگزار شد. در این جلسه با توجه به استعفای شاپور محمدی از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار که مدتی پیش مطرح شده بود، در نهایت با جانشینی حسن قالیباف اصل با اکثریت آرا به عنوان سکاندار جدید این سازمان موافقت شد.

گفتنی است، محمدی که از پنجم مرداد ۹۵ تاکنون رییس سازمان بورس بود در این مدت از کارنامه مورد قبولی نزد کارشناسان و فعالان بازارسرمایه برخوردار است. کاهش هزینه‌های معاملاتی، اصلاح مقررات مربوط به بسته شدن و بازگشایی نمادها، کاهش تاخیر در انتشار اطلاعات، راه‌اندازی مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری، عرضه اولیه بوک-بیلدینگ و کاهش روزهای تسویه، تنها برخی از مهمترین اقدامات وی در دوره ریاستش است.

قالیباف به عنوان یازدهمین سکاندار تاریخ بورس ایران پس از فریدون مهدوی (۱۳۴۶-۱۳۴۹)، فضل اله مهرپور (۱۳۴۹-۱۳۵۲)، داریوش خزیمه علم (۱۳۵۲-۱۳۵۳)، منصور ضابطیان (۱۳۵۳-۱۳۵۹)، اله وردی رجایی سلماسی (۱۳۵۹-۱۳۷۶)، سیداحمد میرمطهری (۱۳۷۶-۱۳۸۲)، حسین عبده تبریزی (۱۳۸۲-۱۳۸۴)، علی صالح آبادی (۱۳۸۴-۱۳۹۳) و محمد فطانت (۱۳۹۳-۱۳۹۵) و شاپور محمدی (۱۳۹۵-۱۳۹۹) عهده دار چرخاندن بازار سرمایه کشور شده است.

حسن قالیباف دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران داشته و پیش از این رئیس دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا بود. قالیباف اصل در رزومه خود، عناوینی مختلفی چون مدیر عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران به مدت ۱۰ سال و مدیرعاملی برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری از جمله ایرانیان و امید را دارد.

انتهای پیام

 

کد خبر 9619

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید