هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ۲۲:۵۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: میزان صادرات ما به قطر درسال 97 حدود 250 میلیون دلار بود و انتظار داشتیم این میزان در سال 98 افزایش یابد اما متاسفانه به دلیل چالش‎های موجود در تصمیمات پیمان‎سپاری ارزی و در دو ماه اخیر به دلیل بیماری کرونا با…

 در صادرات با قطر دچار چالش هستیم/ میزان صادرات در سال جدید حتما متاثر از کرونا خواهد بود
 

پایگاه خبری اتاق 24

به گزارش ایلنا رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: میزان صادرات ما به قطر درسال 97 حدود 250 میلیون دلار بود و انتظار داشتیم این میزان در سال 98 افزایش یابد اما متاسفانه به دلیل چالش‎های موجود در تصمیمات پیمان‎سپاری ارزی و در دو ماه اخیر به دلیل بیماری کرونا با کاهش روبه‎رو شدیم.

عدنان موسی‎پور در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه تجارت با قطر در حال حاضر متاثر از وضع کلی کرونا است و همه کشورها برای حفظ سلامت شهروندان‌شان یک سری احتیاط‎ هایی را اعمال کرده‎اند، گفت: در کشورهای ثروتمند که نوسانات حاکم در دنیا تاثیر زیادی بر اقتصاد آن‎ها ندارد، این محدودیت‎ها با شدت بیشتری اعمال می‎شوند، که کشور قطر یکی از آن‎هاست.

وی با بیان اینکه در صادرات با قطر دچار چالش هستیم، گفت: اما این صادرات قطع نشده است، کشور قطر برخی تدابیر و تعرفه‌های جدید را اعمال و به تمام کشورهای دنیا ارائه کرده است. اما به دلیل نیاز بازار صادرات شوینده‎ها، لوازم بهداشتی و غذایی به کشور قطر آزاد و در موارد خاص بعد از قرنطینه لوازم وارد آن کشور می‎شود.

موسی پور در ادامه گفت: البته ناگفته نماند که به دلیل سیاست‎های وزارت صنعت و به منظور کنترل بازار عوارض‎های جدید اعمال شده است که بیشتر معطوف بر مواد غذایی و بهداشتی است که کشورهای اطراف به آن نیاز دارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در قطر درخصوص میزان صادرات سال 98 در مقایسه با سال 97 به قطر نیز گفت: میزان صادرات ما به قطر درسال 97 حدود 250 میلیون دلار بود و انتظار داشتیم این میزان در سال 98 افزایش یابد اما متاسفانه به دلیل چالش‎های موجود در تصمیمات پیمان‎سپاری ارزی و در دو ماه اخیر به دلیل بیماری کرونا با کاهش روبه‎رو شدیم.

وی خصوص پیش‎بینی میزان صادرات درسال 99 نیز گفت: میزان صادرات در سال جدید حتما متاثر از کرونا خواهد بود، زیرا روابط تجاری نمی‎تواند جدا از مسئله باشد. اما به دلیل احتیاج دولت‎ها به تبادل کالا و خدمات، پیش بینی می‎کنیم در نیمه اول سال به دلیل تاثیر کرونا در میزان صادرات کاهش و در نیمه دوم سال افزایش شدید داشته باشیم.

 

کد خبر 9624

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید