هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ۲۱:۴۸
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 وزیر نفت و انرژی نروژ روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور تصمیم خود در مورد کاهش تولید نفت خام را به‌زودی اعلام می‌کند

 نروژ تصمیم خود در مورد کاهش تولید نفت خام را به‌زودی اعلام می‌کند
 

پایگاه خبری اتاق 24

 وزیر نفت و انرژی نروژ روز دوشنبه تاکید کرد که این کشور تصمیم خود در مورد کاهش تولید نفت خام را به‌زودی اعلام می‌کند.

به‎گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، «تینا برو» که کشورش بزرگترین تولیدکننده نفت در غرب اروپاست، توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود که نروژ در آینده‌ای نزدیک، در مورد کاهش تولید تصمیم گیری می‌کند.

گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و کشورهای دیگر توافق کردند تولید نفت را به میزان ۹. ۷ میلیون بشکه در روز یا حدود ۱۰ درصد عرضه جهانی، در ماه می‌و ژوئن (اردیبهشت و تیر) کاهش دهند.

وزیر نفت و انرژی نروژ درمورد این توافق گفت: این توافق کمکی مهم به برقراری ثبات در بازار نفت در طول سال آینده است.

اوپک پلاس از تولیدکنندگان غیرعضو این گروه همچون آمریکا، کانادا، برزیل و نروژ خواسته است ۵ میلیون بشکه دیگر در روز از تولید نفتی خود بکاهند.

نروژ با اعلام اینکه کاهش یکجانبه‌ای را در حمایت از این توافق مورد نظر قرار می‌دهد، به میزان دقیق کاهش خود اشاره‌ای نکرده است.

تولید نفت خام نروژ در ماه فوریه (بهمن – اسفند ۹۸)، یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز بود که نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشت.

تولید میعانات گازی این کشور نیز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز اعلام شد که مطابق با ۲ درصد تولید جهانی است.

دهمین نشست وزیران نفت و انرژی ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شامگاه یکشنبه (۲۴ فروردین‌ماه) از طریق وبینار به ریاست عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان به همراه الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه برگزار شد.

در این نشست کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation)، تداوم تعهد خود به این توافقنامه را با هدف دستیابی و پایدار نگه‌داشتن بازار با ثبات نفت، به‌منظور تامین منافع متقابل کشورهای تولیدکننده، اقتصاد کارآمد، تضمین عرضه منظم برای مصرف‌کنندگان و بازگشت سرمایه مطمئن برای سرمایه‌گذاران تأیید کردند.

اعضا در این نشست بر اهمیت و تصمیم منطقی نهمین نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۱ و ۲۲ فروردین‌ماه) تأکید کردند.

افزون بر این، دهمین نشست فوق‌العاده وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به نشست اضطراری وزیران نفت و انرژی گروه ۲۰ (G۲۰) که در آن تعهد تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس به برقراری ثبات در بازارهای انرژی به رسمیت شناخته شد، اشاره و به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای اطمینان از مقاومت در برابر سیستم‌های انرژی اذعان کرد.

انتهای پیام

 

کد خبر 9641

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید