هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۶ ۱۷:۲۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس پارلمان کردستان عراق از احزاب معارض خواست با تشکیل یک جبهه واحد سیاسی از مردم و معترضین حمایت کنند

 رئیس پارلمان کردستان عراق رسما از سمت خود کناره گیری کرد

به گزارش اتاق 24 بدنبال کناره گیری شماری از احزاب از کابینه کردستان عراق رئیس پارلمان کردستان عراق نیز رسما از سمت خود کناره گیری کرد.

دکتر یوسف محمد روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در سلیمانیه با اشاره به تشدید اعتراضات مردم در کردستان عراق به سیستم حکمرانی در این منطقه گفت: بحرانها در کردستان عراق از سال 2015 میلادی همزمان با بایکوت پارلمان از سوی حزب دموکرات (به رهبری مسعود بارزانی) برای جلوگیری از اصلاح قانون ریاست آن تشدید شد. دکتر یوسف محمد درادامه با انتقاد از بازگشایی دوباره پارلمان قبل از برگزاری همه پرسی جدایی از عراق (سوم مهرماه) گفت که هر چند پارلمان کردستان عراق در راستای منافع حزبی و شخصی برای برگزاری همه پرسی بازگشایی شد اما خود همه پرسی شکست بزرگ دیگری برای حاکمیت در اقلیم رقم زد. رئیس پارلمان کردستان عراق همچنین با تاکید بر ضرورت آزادسازی معترضین اعتراضات اخیر اظهار داشت که برای سیستم حکمرانی شکست خورده در این منطقه تنها یک راه باقی مانده است و آن هم انحلال تشکیلات کنونی و کنترل امور به دست خود مردم است. دکتر یوسف محمد اضافه کرد: حکمرانی کنونی نه تنها با دستگیری و بستن رسانه ها راه به جایی نمی برد بلکه ادامه حیات این حکمرانی را در معرض شکست های بزرگتری قرار خواهد داد. رئیس پارلمان کردستان عراق از احزاب معارض خواست با تشکیل یک جبهه واحد سیاسی از مردم و معترضین حمایت کنند. دکتر یوسف محمد در خاتمه با قرائت نامه کناره گیری خود از پست ریاست و نیز عضویت در این پارلمان، از معترضان مردمی در کردستان عراق اعلام حمایت کرد.

جنبش تغییر هفته گذشته در پی آغاز اعتراضات مردمی ضمن کناره گیری از تشکیلات کنونی کردستان عراق اعلام کرد بدلیل حزبی شدن پارلمان منطقه و عدم توجه به خواسته های مردم، رئیس پارلمان که از همین حزب است نیز از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

انتهای پیام

 

کد خبر 7704

 

    دیدگاه ها

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید