هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
چهارشنبه, ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۳۹
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مقامات می گویند که هدف ایالات متحده فلج کردن صنعت نفت روسیه است
 

مقامات فعلی و سابق ایالات متحده می گویند که دولت بایدن در حال توسعه برنامه هایی برای خفه کردن بیشتر درآمدهای نفتی روسیه با هدف بلندمدت از بین بردن نقش مرکزی این کشور در اقتصاد جهانی انرژی است، گام بزرگی که می تواند ایالات متحده را در درگیری سیاسی با چین، هند، ترکیه و سایر کشورهایی که نفت روسیه را خریداری می کنند قرار دهد.

اقدامات پیشنهادی شامل اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه با حمایت به اصطلاح تحریم‌های ثانویه است که خریداران خارجی را که از محدودیت‌های ایالات متحده پیروی نمی‌کنند با ممانعت از تجارت با شرکت‌های آمریکایی و کشورهای شریک مجازات می‌کند.

در حالی که رئیس جمهور ولادیمیر وی. پوتین در حال جنگ در اوکراین است، ایالات متحده و متحدانش تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند که اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. اما به گفته مقامات و کارشناسان، نزدیک به 20 میلیارد دلار در ماه که روسیه همچنان از فروش نفت به دست می‌آورد، می‌تواند درگیری شدید در شرق اوکراین را حفظ کند و هر گونه تجاوز در آینده را نیز تامین مالی کند.

مقامات آمریکایی می گویند اکنون سوال اصلی این است که چگونه می توان مسکو را از این پول دور نگه داشت و در عین حال اطمینان حاصل کرد که کاهش عرضه جهانی نفت که می تواند منجر به افزایش قیمت هامی  شود و به نفع آقای پوتین خواهد بود و تورم را در ایالات متحده و جاهای دیگر افزایش می دهد رخ نخواهد داد. با نزدیک شدن به انتخابات ایالات متحده، رئیس جمهور بایدن گفته است که اولویت اصلی مقابله با تورم است.

در حالی که مقامات ایالات متحده می گویند که نمی خواهند فوراً مقادیر زیادی نفت روسیه را از بازار خارج کنند، آنها تلاش می کنند کشورها را وادار کنند تا در ماه های آینده از این واردات خودداری کنند. هدف آمریکا از ممنوعیت فروش فناوری‌های حیاتی به روسیه تا حدودی فلج کردن شرکت‌های نفتی این کشور طی سال‌های متمادی است. مقامات آمریکایی می گویند که با کم رنگ شدن صنعت روسیه، بازار در نهایت تعدیل خواهد کرد.

صنعت نفت روسیه در حال حاضر تحت فشار است. ایالات متحده واردات نفت روسیه را در ماه مارس ممنوع کرد و اتحادیه اروپا امیدوار است به زودی اقدام مشابهی را اعمال کند. گروه 7 کشور صنعتی که شامل بریتانیا، ژاپن و کانادا می شود، در این ماه توافق کردند که به تدریج واردات نفت روسیه را متوقف کنند و وزیران دارایی آنها به دنبال بررسی جزئیات این اقدام هستند. 

جانت ال. یلن، وزیر خزانه داری می گوید: که او و همتایان خارجی اش درباره گزینه هایی برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه در خارج از تحریم کامل اروپا بحث کرده اند. خانم یلن به خبرنگاران گفت: هدف این است که مقداری از نفت روسیه را به سمت بازار حفظ کنیم تا قیمت‌های جهانی را پایین نگه داریم تا اثرات منفی ناخواسته‌ای بر کشورهای ثالث نداشته باشیم.

 

 

 

کد خبر 11886

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید