هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۲۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تورم چیست و چرا اقتصاد آمریکا دچار تورم است؟
 

تورم چیست؟

تورم کاهش قدرت خرید در طول زمان است. نرخ‌های پایین تورم نشان‌دهنده یک اقتصاد سالم است، اما وقتی تورم به شدت افزایش می‌یابد، می‌تواند تاثیر زیادی بر وضعیت مالی شما داشته باشد.

چه چیزی باعث تورم می شود؟

تورم زمانی رخ می دهد که تقاضا از عرضه پیشی بگیرد. گاهی اوقات این اتفاق در یک اقتصاد داغ می افتد، زمانی که مصرف کنندگان آزادانه هزینه می کنند و عرضه یک محصول خاص را خریداری می کنند و باعث افزایش قیمت آن می شود.

سایر مواقع عدم تعادل به دلیل شرایطی رخ می دهد که باعث ایجاد تاخیر در زنجیره تامین و در دسترس بودن محصول می شود، همانطور که در سراسر همه گیری COVID-19 اتفاق افتاده است. در هر صورت نتیجه تورم است.

اثرات تورم چیست؟

به طور کلی، تورم باعث می شود که قیمت بسیاری از کالاها و خدمات - از یک تکه پیتزا گرفته تا رزرو هتل - افزایش یابد.

هر صنعتی به یک اندازه تحت تأثیر تورم قرار نمی گیرد. در چشم‌انداز اقتصادی کنونی، مصرف‌کنندگان احتمالاً با قیمت‌های بالاتری در نمایندگی‌های خودرو و فروشگاه‌های مواد غذایی مواجه می‌شوند. در پاییز سال 2021، میانگین قیمت یک خودروی جدید به بالاترین حد خود یعنی 45000 دلار رسید. قیمت گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ از ژانویه 2021 تا ژانویه 2022 12.8 درصد افزایش یافت.

این افزایش‌های شدید می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا درآمد بیشتر مردم همگام نبوده است. در واقع، طبق تحقیقات اخیر، آمریکایی‌ها می‌گویند که بزرگترین موانع برای سلامت مالی قوی، عدم دستمزد کافی و افزایش مداوم هزینه‌ها است.

تورم در اقتصاد آمریکا

آمریکایی ها به تجربه و شنیدن مشکلات تورم کشور ادامه می دهند: آنها به وضوح آن را در قیمت بنزین و مواد غذایی و در فیدهای خبری خود می بینند.

نرخ تورم از بالاترین میزان 40 سال گذشته که در دسامبر تعیین شده بود فراتر رفته است، اما آنچه که برای بسیاری نامشخص است این است که واقعاً چه چیزی باعث این تورم شده است و چه زمانی به پایان خواهد رسید. برای بسیاری بدیهی است که این بیماری همه گیر مقیاس اقتصادی خود را افزایش داده است، اما اینکه دقیقاً چه چیزی باعث کاهش قدرت خرید دلار شده است همچنان مبهم است.

دیوید وسل، مدیر مرکز هاچینز در زمینه سیاست های مالی و پولی در موسسه بروکینگز، گفت: تلفیق عواملی وجود دارد. چیزهای زیادی وجود دارد که تقاضا را بالا برده و باعث شده که عرضه پاسخ مناسبی نداشته باشد، در نتیجه تورم داریم.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: طی شش ماه گذشته، افزایش قیمت ها در ایالات متحده و اروپا اساساً بالا بوده است. در ماه دسامبر، اتحادیه اروپا بالاترین تورم ثبت شده خود را مشاهده کرد. آلمان بالاترین تورم خود را در ماه دسامبر از زمان اتحاد مجدد داشت. و بنابراین، در حالی که کشور به کشور تفاوت هایی وجود دارد، این یک پدیده جهانی است و ناشی از این مسائل جهانی است.

برای مطالعه کامل مقاله اینجا را کلیک کنید.

 

کد خبر 11900

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید