هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه

روسیه در شرق اوکراین برتری دارد | زلنسکی به شدت از کسینجر انتقاد کرد
 

نیروهای مسکو در یک حمله شدید زمینی و توپخانه ای پیشروی کرده اند و اکنون به نظر می رسد که آنها در حال محاصره دو شهر آخر در استان لوهانسک در دونباس هستند.

روسیه در حال تنگ کردن حلقه سربازان اوکراینی در شرق این کشور است.

نیروهای مسکو در یک حمله شدید زمینی و توپخانه ای پیشروی کرده اند و اکنون به نظر می رسد که در حال محاصره دو شهر آخر در استان لوهانسک هستند. لوهانسک و دونتسک همسایه آن منطقه دونباس را تشکیل می دهند که به کانون اصلی جنگ کرملین تبدیل شده است.

در حالی که مقامات اوکراینی ابراز نگرانی می کنند که سربازان آنها اکنون بدون حمایت و بدون سلاح هستند، فشار روسیه می تواند در درگیری تعیین کننده باشد.

مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده نظامی مستقر در ایالات متحده، در آخرین به روز رسانی خود در مورد وضعیت اعلام کرد، در روزهای اخیر نیروهای روسیه از توپخانه سنگین، حملات هوایی و پیاده نظام برای پیشروی استفاده کرده اند.

سرهی هایدای، فرماندار منطقه ای لوهانسک، گفت که روسیه بزرگراهی را که این دو شهر را به استان همسایه دونتسک متصل می کند، گلوله باران کرده است و به مسیر حیاتی که اوکراین از طریق آن نیروهای کمکی و تدارکاتی ارسال می کند، آسیب رسانده است. با این حال وی ادعای قطع کامل جاده را رد کرد.

هایدای در تلگرام گفت: یک واحد از نیروهای روسی روز چهارشنبه به بزرگراه لیسیچانسک-باخموت نزدیک شدند، اما آنها به سرعت از بین رفتند.

او گفت: «با این حال همچنان به بزرگراه تیراندازی می‌شود. روس ها تمام تلاش خود را برای اشغال منطقه به کار می گیرند.

مایکل آ. هوروویتز، تحلیلگر ژئوپلیتیک و امنیتی که رئیس اطلاعات در شرکت مشاوره لو بک اینترنشنال گفت که وضعیت برای سربازان اوکراینی در سورودونتسک و لیسیچانسک بسیار وخیم است. آنها در آستانه محاصره هستند. اساساً دو جاده به سورودونتسک و لیسیچانسک وجود دارد و یکی از آنها بسیار نزدیک به قطع است.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع، در عین حال گفت که روسیه با نیروهای اوکراینی در "آتش شدید" در منطقه همسایه دونتسک درگیر شده است. وی به خبرنگاران گفت: «دشمن از همه نیروها و ابزارها برای تصرف قلمرو ما و محاصره نیروهای ما استفاده کرد. درگیری ها تا به امروز به حداکثر شدت خود رسیده است.

پس از ماه‌ها شکست در میدان جنگ و محاصره سخت بندر ماریوپول در دریای سیاه، پیشروی وحشیانه روسیه در لوهانسک نگرانی‌ها را در مورد پایان بازی درگیری افزایش داده است.

اگر روسیه بتواند کنترل بخش بزرگی از شرق را تضمین کند، آیا اوکراین بهتر است که آن را به عنوان بهای بقا بپذیرد؟

هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، این هفته در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، در حالی که خواستار ازسرگیری مذاکرات صلح بین مسکو و کیف شد، دقیقاً هشدار داد که شکست در تعامل دیپلماتیک با روسیه عواقب بلندمدتی برای ثبات اروپا خواهد داشت. 

زلنسکی در سخنرانی روزانه خود در روز چهارشنبه، درخواست کیسینجر برای دیپلماسی با مسکو را به تلاش های اروپا برای راضی کردن آلمان نازی در آستانه جنگ جهانی دوم تشبیه کرد. زلنسکی گفت: کیسینجر از گذشته عمیق بیرون می‌آید و می‌گوید باید تکه‌ای از اوکراین به روسیه داده شود تا روسیه از اروپا بیگانه نشود. به نظر می‌رسد که تقویم آقای کیسینجر سال 2022 نیست، بلکه سال 1938 است و او فکر می‌کرد که نه در داووس، بلکه در مونیخ آن زمان با مخاطبان صحبت می‌کند.

زلنسکی اعتراف کرد که مواضع اوکراین در لوهانسک آسیب پذیر است و هشدار داد که در برخی مناطق، دشمن از نظر تجهیزات و تعداد سربازان برتری قابل توجهی دارد.

اما کارشناسان هشدار دادند که ریختن نیروهای دفاعی به منطقه ممکن است راه حل نباشد. هوروویتز از لو بک گفت: اوکراین عموماً آزادی عمل زیادی در زمینه نیروهای کمکی دارد که می تواند ارسال کند، زیرا آنها در شرایط جنگی قرار دارند. اما در این منطقه خاص، آنها باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند از آن منطقه دفاع کنند یا با خطر از دست دادن بالقوه واحدهایی که می فرستند یا در واقع فقط به موقعیت های قابل دفاع تر عقب می نشینند مواجه شوند. 

 

کد خبر 11903

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید