هدر بالا
امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۴۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اروپا در تلاش برای خروج میلیون تن غلات از اوکراین است
 

در حالی که نیروهای روسیه و اوکراین گلوله های توپخانه ای با هم مبادله می کردند و درگیری های شدید در شهرها و روستاهای شرق اوکراین در جریان بود، رهبران اتحادیه اروپا روز سه شنبه برای دومین روز از نشستی با هدف افزایش فشارها جهت مجازات روسیه و در عین حال تقویت اقتصاد آسیب دیده اوکراین گرد هم آمدند.

پس از هفته‌ها گفتگوهای سخت که در نهایت به توافق بر سر تحریم میلیاردها دلار نفت روسیه و بسته تحریمی با هدف اقتصاد روسیه، رهبران اروپایی اکنون در حال مبارزه با چگونگی کمک به اوکراین برای صادرات میلیون‌ها تن غلات هستند. علیرغم محاصره دریایی مؤثر روسیه که کشتی ها را در بندر سرگردان نگه داشته است.

اما یافتن راهی برای خروج سریع میلیون‌ها تن غلات از انبارهای اوکراین که موضوعی ضروری برای ثبات عرضه جهانی غذا و برای ده‌ها میلیون نفر است که ممکن است با گرسنگی یا حتی قحطی مواجه شوند، شامل چالش‌هایی است که تقریباً از بلاتکلیفی های جنگ غیر قابل تفکیک است.

در عین حال، رهبران اروپایی در حال کار بر روی بسته کمک اقتصادی گسترده تر به ارزش بیش از 9 میلیارد دلار هستند که در طول سال 2022 به اوکراین تحویل داده می شود.

به گفته مقامات اوکراینی و روسی، جنگ در شرق اوکراین این هفته به سطوح شدیدی رسیده است، زیرا روسیه قدرت توپخانه و سامانه های موشکی خود را روی یک گستره 75 مایلی از زمین ویران شده در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک متمرکز کرده است. 

برای هفته‌ها، روسیه بر آخرین شهرهای تحت کنترل اوکراین در منطقه لوهانسک و سیویرودونتسک، آتش بارید و غیرنظامیان را مجبور به فرار کرد تا در زیرزمین‌ها و پناهگاه‌ها بخوابند.

 

کد خبر 11926

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید