هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ۲۲:۱۰
زمان مطالعه: 2 دقیقه

چین قصد دارد از شرکت های صنعتی که به دلیل قیمت بالای مواد خام آسیب دیده اند حمایت کند
 

به گزارش پایگاه خبری بورس اوراق بهادار شانگهای، چین در حال برنامه‌ریزی سیاست‌های جدید «فوق‌العاده» برای کمک به شرکت‌های صنعتی پایین‌دستی است که شاهد آسیب‌های ناشی از هزینه بالای مواد خام بوده‌اند.

این روزنامه روز دوشنبه در گزارشی نوشت: وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در حال بررسی اقداماتی برای تقویت ساختار سیاست های سمت عرضه، افزایش تقاضای مصرف کننده و تشویق سرمایه گذاری در فناوری است. این روزنامه که توسط خبرگزاری رسمی شین هوا اداره می شود، منبعی برای اطلاعات خود ذکر نکرده است.

لیو ژیانگ دونگ، معاون تحقیقات اقتصادی در اندیشکده دولتی مرکز تبادلات اقتصادی بین‌المللی چین گفت: انقباضات در بخش‌های میان‌دستی و پایین‌دستی منجر به کاهش قابل توجه سرمایه‌گذاری در بخش تولید در نیمه دوم سال خواهد شد که ضربه‌ای به اقتصاد وارد می‌کند. دولت باید وضعیت را تثبیت کند.

در این گزارش آمده است که بسیاری از شرکت های پایین دستی، از جمله سازندگان وسایل نقلیه با انرژی جدید، در سال جاری زیان را ثبت کرده اند. این مقاله اضافه می‌کند که سود شرکت‌های بالادستی به عنوان سهمی از کل بخش تولید در آوریل به 47.4 درصد افزایش یافت که یک سطح تاریخی بالاست.

در این گزارش آمده است که دولت باید اعتماد سرمایه گذاری این شرکت ها را تثبیت کند و به آنها کمک کند تا نرخ گردش سرمایه خود را با حل مسائلی مانند مطالبات معوق افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، لی هونگتو، اقتصاددان ارشد ارائه دهنده اطلاعات مالی بولان فایننس گفت: مقامات همچنین باید با افزایش هزینه های مصرف کننده برای خودروهای انرژی جدید، مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست و لوازم خانگی به ثبات سرمایه گذاری کمک کنند. 

 

 

کد خبر 12048

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید