هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۲۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعطیلی کامل خطوط لوله گاز روسیه به اروپا غیرقابل تصور نیست
 

یک تحلیلگر هشدار داد که گروه 7 باید خود را برای تعطیلی کامل خطوط لوله گاز روسیه در کوتاه مدت آماده کنند و این می تواند عواقب شدیدی برای اقتصاد اروپا داشته باشد.

جفری شات، کارشناس ارشد موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون، روز دوشنبه به سی‌ان‌بی‌سی گفت: G-7 باید برای خاموش کردن گاز آماده شود. G-7 می تواند با کاهش نفت مقابله کند. منابع دیگری نیز وجود دارد که می‌توان آنها را در سرتاسر جهان دریافت کرد، اما گاز ممکن است قطع شود و این عواقب دارد.

روسیه در حال حاضر کاهش قابل توجهی در جریان گاز به آلمان و از طریق اوکراین داشته است، بنابراین تعطیلی خطوط لوله غیرقابل تصور نیست.

قطع کامل عرضه گاز روسیه حداقل در کوتاه مدت باعث جیره بندی گاز خواهد شد.

گازپروم، تامین‌کننده انرژی روسیه، جریان گاز خود به اروپا را در چند هفته گذشته حدود 60 درصد کاهش داده است. این اقدام آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند را بر آن داشت تا همه نشان دهند که می توانند بار دیگر به زغال سنگ بازگردند.

اظهارات وی در حالی بیان شد که رهبران ثروتمندترین کشورهای گروه G-7 برای آخرین نشست خود در مونیخ آلمان ملاقات کردند.

شات در گفتگو با شبکه سی ان بی سی  گفت: از آنجایی که فشار جهانی بر روسیه به خاطر حمله به اوکراین همچنان بر روی روسیه انباشته می شود، اروپا با وضعیت بسیار سختی مواجه است. آنها برای زمان بازی می کنند. هر چه خصومت علیه روسیه بیشتر شود، پوتین بیشتر تهدید می کند و شاید برای قطع گاز بیشتر اروپا اقدام می کند. من می بینم که این امر زودتر از این اتفاق می افتد.

افزایش نگرانی در اروپا

نگرانی رهبران اروپایی در مورد احتمال قطع کامل گاز از روسیه افزایش یافته است.

آلمان اخیراً اعلام کرده است که در حال حرکت به سمت به اصطلاح "سطح هشدار" طرح گاز اضطراری خود است، زیرا کاهش جریان روسیه ترس از کمبود عرضه زمستانی را تشدید می کند.

روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که آلمان به مرحله دوم از برنامه سه مرحله‌ای خود می‌رود – که نشانه‌ای از این است که بزرگترین اقتصاد اروپا اکنون با خطر زیاد کمبود عرضه گاز مواجه است.

اتحادیه اروپا تقریباً 40 درصد گاز خود را از طریق خطوط لوله روسیه دریافت می کند و در تلاش است تا در واکنش به حمله چند ماهه کرملین به اوکراین، وابستگی خود به هیدروکربن های روسیه را به سرعت کاهش دهد.

 

کد خبر 12083

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید