هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
چهارشنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایالات متحده واردات طلا از روسیه را مسدود کرده است
 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده و تعدادی از متحدان کلیدی اقتصادی، واردات طلای روسیه را که بزرگترین صادرات مسکو خارج از بخش انرژی است، ممنوع خواهند کرد.

تحریم های گسترده نشان دهنده آخرین تلاش ایالات متحده و برخی از شرکای آن در گروه هفت برای هدف قرار دادن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بیگانه کردن اقتصاد این کشور از تجارت بین المللی و سیستم های پرداخت است.

بریتانیا، کانادا و ژاپن به این تلاش می پیوندند.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری، رویکرد چندجانبه برای اجرای مجازات‌های اقتصادی را فلج‌کننده برای مسکو و مجازاتی سخت برای مماه هاحمله پوتین به اوکراین توصیف کرده است.

وزارت خزانه‌داری روز سه‌شنبه نیز اعلام کرد که مجازات‌های آن اکنون 70 شرکت روسی و دیگر نهادهای حیاتی برای پایگاه‌های صنعتی و تولیدی دفاعی این کشور را هدف قرار می‌دهد.

یلن در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: تعهدات و اقدامات گسترده چندجانبه اعضای G7 در این هفته دسترسی فدراسیون روسیه به فناوری را که برای ارتش آنها حیاتی است، قطع کرد. «هدف قرار دادن صنایع دفاعی روسیه توانایی‌های پوتین را کاهش می‌دهد و بیشتر مانع جنگ او علیه اوکراین می‌شود، اوکراینی که قبلاً با روحیه ضعیف، زنجیره تامین شکسته و شکست‌های لجستیکی مواجه شده است.

خزانه داری اضافه کرد که ممنوعیت طلای استخراج شده در روسیه در مورد فلزاتی که قبل از اعلامیه روز سه شنبه در خارج از روسیه قرار داشتند، اعمال نمی شود.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که رئیس جمهور جو بایدن و دیگر رهبران جهان از گروه هفت برای دیدار در آلمان گرد هم آمدند. کشورهای طرفدار اوکراین پیش از این بیشتر تجارت با مسکو را متوقف کرده اند، صدها میلیارد دلار از وجوه روسیه را که در حساب های خارجی نگهداری می شود مسدود کرده اند و بانک های روسی را از استفاده از سیستم پیام رسانی جهانی موسوم به SWIFT منع کرده اند.

 

کد خبر 12087

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید