هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۲۷
زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید زمین های کشاورزی داکوتای شمالی توسط چین نگرانی های امنیت ملی در واشنگتن را افزایش می دهد
 

در نگاه اول، زمین عمدتاً بایر و باد گرفته در شمال گرند فورک، داکوتای شمالی، مکانی بعید برای جاسوسی بین‌المللی به نظر می‌رسد.

در زمین‌های کشاورزی برتر داکوتا با مساحت بیش از 300 هکتار در حال حاضر به جز خاک و علف‌های بلند، که با بزرگراه‌ها و تأسیسات صنعتی سبک در حومه شهر گرند فورک محدود شده‌اند، چیز زیادی وجود ندارد.

نزدیک‌ترین همسایه‌ها عبارتند از یک شرکت تولید محصولات کشاورزی، یک دستگاه خدمات کامیون و تریلر، و شرکتی که لوازم محوطه‌سازی را برای حیاط‌های حومه شهر می‌فروشد.

اما زمانی که سه شهروند داکوتای شمالی که مالک قطعات زمین در اینجا بودند، آنها را به میلیون ها دلار فروختند، این معامله زنگ خطر را تا دورتر واشنگتن دی سی به صدا درآورد.

پایگاه نیروی هوایی گرند فورک

دلیل این امر این است که خریدار زمین یک شرکت چینی مستقر در شاندونگ چین بود و این ملک در فاصله 20 دقیقه‌ای از پایگاه نیروی هوایی گرند فورک - محل نگهداری از حساس‌ترین فناوری‌های پهپادهای نظامی کشور است.

این پایگاه همچنین خانه یک مرکز شبکه فضایی جدید است که به گفته سناتور داکوتای شمالی، "ستون فقرات تمام ارتباطات نظامی ایالات متحده در سراسر جهان را اداره می کند."

اکنون برخی از کارشناسان امنیتی هشدار می‌دهند که کارخانه آسیاب ذرت چینی باید متوقف شود، زیرا می‌تواند دسترسی بی‌سابقه‌ای برای چین به تاسیسات ارائه دهد.

این یک نوع مبارزه تنها در آمریکا است - قرار دادن مالکیت و حقوق اقتصادی یک جامعه در برابر هشدارهای امنیت ملی مقامات عالی رتبه در پایتخت کشور.

این تنها نوعی مبارزه در آمریکا است که دارایی و حقوق اقتصادی یک جامعه را در برابر هشدارهای امنیت ملی مقامات عالی رتبه در پایتخت کشور قرار می دهد.

بحث بر سر این پروژه، جامعه کوچک را با جلسات شوراهای شهر هیجانی، سیاستمداران محلی در تضاد با یکدیگر، و گروه های محله ای که برای جلوگیری از این پروژه آماده شده اند، آزار داده است.

کریگ اسپایسر، که شرکت حمل و نقل او با سرزمین تحت کنترل چین هم مرز است، می گوید که به قصد شرکت جدید مشکوک است. او گفت: «این باعث می‌شود من برای نوه‌هایم عصبی باشم. "این باعث می شود من برای بچه هایم عصبی باشم."

فروش 2.6 میلیون دلاری

گری بریجفورد، که امسال قطعه زمین کشاورزی خود را به قیمت حدود 2.6 میلیون دلار به شرکت چینی فروخت، گفت که همسایگانش عصبانیت خود را از او خالی کرده اند و تابلوهایی در مخالفت با این پروژه در حیاط جلویی او نصب کرده اند.

او گفت: من تهدید شده ام.

بریجفورد می گوید که او معتقد است نگرانی های امنیت ملی بیش از حد است. "آنها چگونه می توانند اطلاعاتی در مورد پایگاه کسب کنند؟ 

بریجفورد گفت: مردم چیزهای چین را می شنوند و نگرانی وجود دارد. اما هر کسی یک گوشی در جیب خود دارد که احتمالاً ساخت چین است. خط را کجا رسم کردی؟

شهردار شهر، براندون، بوچنسکی، می‌گوید که او فقط می‌خواهد تجارت کند: کارخانه 700 میلیون دلاری پیشنهادی بیش از 200 شغل مستقیم و فرصت‌های دیگر برای لجستیک، حمل و نقل و سایر خدمات پشتیبانی ایجاد می‌کند. او برای این پروژه فشار می آورد، اما اذعان می کند که نگرانی های امنیت ملی وجود دارد که فراتر از توانایی او به عنوان یک شهردار شهر کوچک است.

او گفت: منظورم این است که ما شهرداری حدود 60000 نفر هستیم. می‌دانید، ما بودجه لازم برای داشتن یک دستگاه جمع‌آوری اطلاعات در اینجا را نداریم. ما بهترین کار را انجام می دهیم و به شرکای خود متکی هستیم.

از جمله این شرکا، نیروی هوایی ایالات متحده است که موضع رسمی در مورد پروژه چینی در حیاط خلوت داکوتای شمالی خود اتخاذ نکرده است.

اما در داخل نیروی هوایی، یک افسر یادداشتی در مورد این پروژه در ماه آوریل منتشر کرد و آن را تهدیدی برای امنیت ملی برای ایالات متحده خواند و مدعی شد که این طرح با الگوی کمپین‌های جاسوسی چینی با استفاده از پروژه‌های توسعه اقتصادی تجاری برای نزدیک‌تر شدن است.

این افسر، سرگرد جرمی فاکس، استدلال کرد که پروژه فوفنگ در یک ردپای جغرافیایی باریک قرار دارد که در آن تجهیزات دریافت غیرفعال می توانند ارتباطات حساس هواپیماهای بدون سرنشین و فضایی را به و از پایگاه رهگیری کنند.

برخی از حساس ترین عناصر گرند فورک با لینک های بالا و پایین دیجیتال ملازم سیستم های هوایی بدون سرنشین و تعامل آنها با دارایی های مبتنی بر فضا وجود دارد.

نظارت الکترونیکی

سرگرد فاکس استدلال کرد که نیروی هوایی توانایی کمی برای شناسایی هرگونه نظارت الکترونیکی بر روی ارسال‌های ماهواره‌ای و پهپادی که از دارایی چین انجام می‌شود، خواهد داشت.

جمع‌آوری غیرفعال این سیگنال‌ها غیرقابل تشخیص خواهد بود، زیرا الزامات انجام این کار صرفاً مستلزم آنتن‌های معمولی است که روی فرکانس‌های جمع‌آوری مناسب تنظیم شده‌اند.

این یک آسیب پذیری جدی برای تأسیسات وزارت دفاع ما ایجاد می کند و به طور باورنکردنی امنیت ملی ایالات متحده را به خطر می اندازد.

با این حال، این موضع رسمی نیروی هوایی نیست. سخنگوی نیروی هوایی می گوید: فاکس این یادداشت را به تنهایی نوشت، «در تلاشی برای افزایش آگاهی در مورد آنچه که او در رابطه با حرکت شرکت مورد نظر به منطقه گرند فورک می‌دانست.

لی گرین، سخنگوی پایگاه نیروی هوایی در بیانیه‌ای گفت: فاکس ارزیابی شخصی خود را از آسیب‌پذیری‌های احتمالی به دفتر تحقیقات ویژه پایگاه نیروی هوایی گرند فورک ارسال کرد.

 

 

کد خبر 12090

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید