هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
جمعه, ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر امور خارجه آلمان گفت: ما در یک جنگ ترکیبی هستیم
 

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، روز سه شنبه گفت که این کشور در میانه یک "جنگ ترکیبی" قرار دارد زیرا درگیری روسیه در اوکراین بحران انرژی اروپا را تشدید می کند.

بائربوک در سخنانی در نشست سران ناتو در مادرید به هادلی گمبل از CNBC گفت که آلمان در حال اجرای طرح‌های اضطراری در صورتی است که گاز این کشور - که به طور سنتی از روسیه از طریق نورد استریم 1 تامین می‌شود - توسط مسکو قطع شود.

او گفت که این امر همچنین می تواند باعث شود که کشور تصمیمات دشواری در مورد اینکه کدام نهادها ممکن است مجبور به قطع گاز شوند، روبرو شود.

ما اکنون در آلمان با این سوال روبرو هستیم که اگر گازی از طریق نورد استریم 1 وجود نداشته باشد... باید تصمیم بگیریم که کدام موسسه ممکن است شبکه را قطع کند.

اروپا وارد یک بحران انرژی بدتر شده است زیرا واردات گاز طبیعی، نفت و سوخت فسیلی - که اتحادیه از لحاظ تاریخی به شدت برای آن ها به روسیه متکی بوده است - به یک مهره سیاسی در بن بست بین اتحادیه اروپا و مسکو تبدیل شده است.

آلمان به ویژه از طریق خط لوله نورد استریم 1 خود به گاز روسیه وابسته است و 59.2 میلیارد متر مکعب در سال 2021 وارد کرد. این کشور قصد داشت با خط لوله دوم گاز نورد استریم 2 این منابع را دو برابر کند، اما آلمان این طرح ها را اندکی قبل از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه به حالت تعلیق درآورد. 

باربوک گفت، بحران انرژی تنها یکی از چالش‌های متعددی است که رهبران غربی با ادامه جنگ در اوکراین مواجه هستند. 

او گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امیدوار است که غرب از مسائل همزمانی مانند تشدید بحران غذایی، جنگ اطلاعاتی مداوم و بحران آب و هوا منحرف شود.

 

کد خبر 12092

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید