هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در چین، با افزایش نگرانی های شغلی، افراد بیشتری می خواهند پول خود را پس انداز کنند
 

بانک خلق چین در نظرسنجی سه ماهه دوم دریافت که تمایل مصرف کنندگان چینی به پس انداز به بالاترین حد خود در دو دهه گذشته رسیده است.

58.3 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی به جای خرج کردن یا سرمایه گذاری گفتند که ترجیح می دهند پول خود را پس انداز کنند.

این یک جهش از 54.7٪ در سه ماهه اول است که بالاترین رکورد را برای داده ها نسبت به سال 2002 نشان می دهد.

رکورد جدید در حالی به دست آمد که چین در سه ماهه دوم کنترل‌های شدید کووید را برای کنترل بدترین شیوع ویروس در این کشور از اوایل سال 2020 اعمال کرد. شانگهای در آوریل و مه تعطیل شد، در حالی که پکن غذا خوردن در رستوران‌ها را در ماه مه ممنوع کرد. 

از آن زمان هر دو شهر این کنترل‌ها را کاهش داده‌اند و این هفته، دولت مرکزی زمان قرنطینه را برای مسافران بین‌المللی و تماس‌های محلی افراد مبتلا به کووید کاهش داد.

محرک بزرگ احتیاط مصرف کننده نگرانی در مورد جریان آینده است.

سهم کلی پاسخ دهندگانی که بیشتر تمایل به خرج کردن داشتند نسبت به سه ماهه اول اندکی با 0.1 درصد افزایش به 23.8 درصد رسید.

این نظرسنجی نشان داد که اگر مصرف‌کنندگان چینی قصد داشتند هزینه‌های خود را در سه ماه آینده افزایش دهند، محبوب‌ترین انتخاب آموزش و پس از آن مراقبت‌های بهداشتی و اقلام پرفروش بود.

با این حال، تمایل مصرف کنندگان به سرمایه گذاری با 3.7 واحد درصد کاهش به 17.9 درصد در سه ماهه دوم رسید و سهام کم جذاب ترین دارایی بود.

نرخ بیکاری در 31 شهر بزرگ چین در سال جاری از بالاترین حد پاندمی فراتر رفته و در ماه می به 6.9 درصد رسیده است. نرخ بیکاری برای جوانان 16 تا 24 ساله به مراتب بالاتر بوده و در ماه می 18.4 درصد بوده است. تعداد فارغ التحصیلان آموزش عالی در چند سال اخیر به رکوردهای سالانه جدیدی رسیده است.

تلاش چین برای افزایش اشتغال جوانان

یانگ ینکای، معاون دبیرکل کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی، این هفته به خبرنگاران گفت: برای رسیدگی به بیکاری جوانان، آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی کشور یک «سیاست نجات» را برای کمک به کسب‌وکارها برای تثبیت و گسترش تعداد کارکنان خود اجرا خواهد کرد.

او گفت که کسب و کارهای کوچکی که به فارغ التحصیلان کالج تعدادی شغل ارائه می دهند و شرایط دیگر را دارند می توانند از حمایت ترجیحی برخوردار شوند. یانگ افزود که دولت آموزش مهارت های حرفه ای را انجام خواهد داد و استخدام کارمندان دولتی و معلمان را برای مهدکودک ها تا مدارس راهنمایی تسریع خواهد کرد.

در اوایل این ماه، پکن همچنین از شرکت های دولتی خواست تا جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی خود را در سال جاری افزایش دهند.

در بیانیه ای به CNBC در این ماه، بانک خلق چین اعلام کرد اقدامات سازگار با شغل آن شامل کمک به کارگران مهاجر و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که واجد شرایط دریافت وام های راه اندازی تضمینی در مناطق دور از شهر خود شوند.

بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها را تشویق می‌کند تا مهلت بازپرداخت وام برای مشاغل کوچک و رانندگان کامیون و همچنین وام‌های مصرفی و وام مسکن برای منازل شخصی را تمدید کنند.

 

 

 

 

 

کد خبر 12095

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید