هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۴۳
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ماسک و توییتر در حال مشاوره حقوقی برای نبرد دادگاه در دلاور هستند
 

از آنجایی که ایلان ماسک تصمیم گرفته است که نمی‌خواهد شرکت توییتر را بخرد، او نمی‌تواند به سادگی از قرارداد 44 میلیارد دلاری خود دست بکشد.

بنیانگذار میلیاردر شرکت تسلا باید در مقابل قاضی در دلاور شکایت کند مبنی بر اینکه توییتر نتوانست طرف قرارداد خود را در توافق ادغام که در ماه آوریل به دست آمد حفظ کند. اگر تاریخ یک راهنما باشد، کار او آسان نخواهد بود.

برت تیلور، رئیس توییتر روز جمعه قول داد که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در دادگاه دلاور مبارزه خواهد کرد تا ماسک را وادار کند تا به توافق خود عمل کند و این شرکت در رقابتی برای شکایت شرکت کرده است. افراد آشنا به بلومبرگ گفتند که پرونده ممکن است در اوایل این هفته ارائه شود.

اگر قاضی علیه ماسک حکم صادر کند، ممکن است او مجبور شود به ازای هر سهم 54.20 دلار به سهامداران توییتر بپردازد، همانطور که در توافقی که در 25 آوریل اعلام شد گفته بود. همچنین این احتمال وجود دارد که هر دو طرف به توافقی دست یابند که به موجب آن ماسک همچنان خرید را انجام می‌دهد، احتمالاً با قیمت پایین‌تری.

قاضی در این مورد به پیچیدگی‌های فشرده قرارداد خرید 73 صفحه‌ای دقت خواهد کرد اما دادگاه به ندرت طرفدار طرفینی بوده است که مانند ماسک تلاش می‌کنند تا تعهدات خود را واگذار کنند. 

ماسک در اواخر شب در پاسخی به تدارکات توییتر برای شکایت و وادار کردن او به تکمیل قرارداد تصاحب، یک یادآوری را در یکشنبه که در آن تصاویری از خود در حال خندیدن با زیرنویس‌هایی که یک نسخه از وقایع چند ماه گذشته را بازگو می‌کرد، منتشر کرد.

منطق ماسک برای انصراف از معامله بر روی حساب های کاربری خودکار معروف به ربات ها و نحوه حساب های توییتر برای آنها متمرکز است.

او ادعا می‌کند که پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مملو از ربات‌های هرزنامه است و ادعای توییتر مبنی بر اینکه آنها کمتر از 5 درصد از کل کاربران را تشکیل می‌دهند را به چالش می‌کشد.

ماسک در پرونده روز جمعه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده گفت که شکست توییتر در ارائه اطلاعات دقیق در مورد تعداد ربات ها به عنوان اثر نامطلوب مادی شرکت شناخته می شود. 

یک قاضی باید تصمیم بگیرد که آیا چنین رویدادی رخ داده است و آیا لغو خرید توییتر توسط ماسک را توجیه می کند یا خیر.

لری هامرمش، استاد حقوق دانشگاه پنسیلوانیا که در بحث‌های حقوق شرکتی دلاور تخصص دارد، اثر نامطلوب مادی شرکت را یک تحول منفی «غیر منتظره، اساسی و دائمی» توصیف می‌کند - شبیه ایجاد سوراخی در معامله که قابل اصلاح نیست.

 اگر قاضی متوجه شود که شکایات ماسک در مورد داده های ربات ها به سطح  اثر نامطلوب مادی شرکت نمی رسد، پلتفرم می تواند از قاضی بخواهد که ماسک را مجبور به انجام خرید کند.

قضات دیوان عالی دلاور به دلیل تخصص خود در تفسیر آنچه که ممکن است برای افراد غیر عادی به نظر برسد به عنوان یک پیچ و خم از اصطلاحات حقوقی که به دنبال تعیین حقوق و مسئولیت های هر دو طرف در توافقنامه ادغام و تملک است، شناخته شده اند.

در قرارداد توییتر، مدیران این پلتفرم موظف هستند که فوراً «همه اطلاعات مربوط به کسب‌وکار، دارایی‌ها و پرسنل شرکت و شرکت‌های تابعه آن را که ممکن است به طور منطقی درخواست شود، در اختیار ماسک قرار دهند». ماسک ادعا می کند که مدیریت این وظایف را در ارتباط با جزئیات اکانت های اسپم و ربات انجام نداده است.

توییتر اعلام کرد که داده های گسترده ای را در پایگاه کاربران خود تحویل داده است. مدیران اجرایی روز پنجشنبه به رسانه ها گفتند که این شرکت به صورت دستی هزاران حساب را در هر سه ماهه بررسی می کند تا 5 درصد تعداد ربات های هرزنامه را تعیین کند و تخمین می زند که تعداد واقعی بسیار کمتر از آستانه افشا شده در پرونده ها است.

این شرکت از داده‌های داخلی مانند بررسی شماره تلفن یا آدرس‌های پروتکل اینترنت، مجموعه منحصربه‌فرد کاراکترهای مرتبط با رایانه یا دستگاه دیگر استفاده می‌کند تا تشخیص دهد آیا یک حساب توسط یک انسان اجرا می‌شود یا خیر.

 اثر نامطلوب با اهمیت شرکت به‌عنوان «هر تغییر، رویداد، اثر یا شرایطی تعریف می‌ شود که به‌صورت جداگانه یا در مجموع، منجر به تأثیر نامطلوب با اهمیت بر کسب‌وکار، مالی یا تجاری شود یا به‌طور منطقی انتظار می‌رود منجر شود. شرایط یا نتایج عملیات شرکت و شرکت های تابعه آن.

یک نتیجه محتمل این است که طرفین به یک توافق خارج از دادگاه برسند. چارلز السون، استاد بازنشسته دانشگاه دلاور گفت: تلاش ماسک برای پایان دادن به این معامله احتمالاً چیزی بیش از یک ترفند مذاکره نیست.

 

 

کد خبر 12106

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید