هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ۲۱:۱۷
زمان مطالعه: 4 دقیقه

رای دهندگان یک اقتصاد بد را می بینند، حتی اگر کارشان خوب باشد
 

سریع‌ترین تورم در چهار دهه اخیر، آمریکایی‌ها را نسبت به اقتصاد احساس لجوج کرده است، حتی با وجود اینکه وضعیت مالی خودشان تاکنون نسبتاً خوب بوده است.

تنها 10 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده می گویند که اقتصاد ایالات متحده "خوب" یا "عالی" است، طبق نظرسنجی نیویورک تایمز / کالج سینا درجه قابل توجهی از بدبینی در زمانی که دستمزدها در حال افزایش است و و نرخ بیکاری نزدیک به پایین ترین حد در 50 سال گذشته است.

اما افزایش سریع قیمت مواد غذایی، گاز و سایر اقلام ضروری باعث از بین رفتن افزایش حقوق و کاهش استانداردهای زندگی شده است.

با توجه به اینکه 78 درصد از رای دهندگان می گویند که تورم زمانی که به پای صندوق های رای می روند، "بسیار مهم" خواهد بود، چشم انداز تیره آمریکایی ها خبر بدی برای رئیس جمهور بایدن و دموکرات های کنگره است که به انتخابات میان دوره ای پاییز امسال می روند.

این می تواند یک خبر بد برای اقتصاد نیز باشد. یک شاخص بلندمدت از احساسات مصرف کننده در ژوئن به پایین ترین حد خود رسید و سایر نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهند که آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای نسبت به امور مالی خود و اقتصاد گسترده‌تر عصبی هستند. 

اقتصاددانان مدت‌هاست نقش احساسات مصرف‌کننده را مورد مطالعه قرار داده‌اند، که می‌تواند توسط روایت‌های رسانه‌ای و شاخص‌هایی که نمایانگر اقتصاد گسترده‌تر نیستند، مانند قیمت‌های مواد غذایی خاص یا کمبود کالاهای خاص، هدایت شود. حداقل در تئوری، بدبینی اقتصادی می‌تواند به خوداتکایی تبدیل شود، زیرا مصرف‌کنندگان هزینه‌های خود را عقب می‌کشند، که منجر به کم کاری و در نهایت رکود می‌شود.

آقای بایدن و مشاورانش استدلال کرده اند که در حالی که تورم یک مشکل جدی است، اقتصاد از جهات دیگر قوی است. آنها به بازار کار قوی، بازگشت رکوردشکنی در تولید اقتصادی و رشد دستمزد اشاره می کنند که برای کارگران کم دستمزد سریع ترین بوده است. اما این استدلال ها نتوانسته است رای دهندگان را آرام کند.

حتی در میان دموکرات ها، تنها 20 درصد از رای دهندگان گفتند که اقتصاد خوب یا عالی است. در میان مستقل‌ها، که دموکرات‌ها برای حفظ کنترل کنگره باید از آنها حمایت کنند، این رقم فقط 8 درصد است. (تنها 4 درصد از جمهوری خواهان می گویند که اقتصاد خوب است.)

اما در حالی که رأی دهندگان نسبت به کل اقتصاد بدبین هستند، بسیاری می گویند که وضعیت مالی خودشان هنوز نسبتاً خوب است. چهل و سه درصد از رای دهندگان در نظرسنجی تایمز گفتند که وضعیت مالی شخصی آنها خوب یا عالی است. حتی در میان کسانی که می‌گفتند اقتصاد ملی «فقیر» است، یک سوم رأی‌دهندگان گفتند که شخصاً خوب عمل می‌کنند.

اقتصاددانان می گویند که احساسات ضعیف مصرف کننده احتمالاً یک اقتصاد سالم را به یک اقتصاد بیمار تبدیل نمی کند. اما می تواند یک وضعیت بد را تقویت یا طولانی کند. در موارد حاشیه‌ای، اعلام رسمی رکود – و توجه رسانه‌ها – می‌تواند نتایج بسیار بدتری نسبت به اقتصادهای ضعیفی ایجاد کند که به سختی از رکود فرار می‌کنند.

خانم واکر در سال 2020 به آقای بایدن رای داد و خود را دموکرات می داند. اما او گفت که ناکامی واشنگتن در کمک به خانواده های در حال مبارزه مانند او، او را سرخورده کرده است و دیگر قصد ندارد در ماه نوامبر رای دهد.

او گفت: برای من اهمیتی نمی‌دهد که مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات‌های بیشتری داشته باشد. من فکر می کنم که آنها اصلاً به ما اهمیت نمی دهند، اگر با شما صادق باشم.

 

کد خبر 12109

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید