هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۳۸
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن می گوید

تورم عمیقاً در اقتصاد جهانی ریشه دوانده است

 تورم عمیقاً در اقتصاد جهانی ریشه دوانده است
 

دیوید سولومون، مدیرعامل گلدمن ساکس روز دوشنبه گفت که تورم عمیقاً در اقتصاد جهانی جا افتاده است و مشخص نیست که آیا این وضعیت در اواخر سال جاری بهبود خواهد یافت یا خیر.

ما شاهد تورم عمیق در اقتصاد هستیم و آنچه در مورد این دوره خاص غیرمعمول است این است که هم تقاضا و هم عرضه تحت تأثیر رویدادهای برون زا، یعنی همه گیری و جنگ با اوکراین هستند.

سولومون، که رهبری یکی از مشاوران ارشد وال استریت در شرکت‌ها را بر عهده دارد، سپس یکی از بحث‌های اصلی را که در حال حاضر در بازارها رخ می‌دهد، بیان کرد: مشخص است که تورم در بالاترین حد چند دهه است. اما تا کی ادامه خواهد داشت؟

سولومون گفت: گفتگوی من با مدیران عاملی که مشاغل بزرگ جهانی را اداره می کنند، به من می گویند که همچنان شاهد تورم مداوم در زنجیره تامین خود هستند. در همین حال، اقتصاددانان ما می گویند که نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد تورم در نیمه دوم سال کاهش خواهد یافت. پاسخ نامشخص است و همه ما آن را از نزدیک تماشا خواهیم کرد.

او گفت که از آنجایی که بانک‌های مرکزی در سراسر جهان به سخت‌تر کردن شرایط مالی برای مبارزه با تورم ادامه می‌دهند، بازارهای بی‌ثبات در بین گروه های دارایی همچنان متلاطم خواهند بود.

سولومون به یک تحلیلگر گفت، نگرانی اصلی این است که کمپین مبارزه با تورم هم بر اعتماد شرکت ها و هم بر فعالیت مصرف کنندگان در اقتصاد تأثیر بگذارد.

ابهام باعث شده است که سولومون بانک مستقر در نیویورک خود را با احتیاط اداره کند، از جمله با بررسی برنامه های مخارج آن.

به گفته دنیس کلمن، مدیر مالی، این شرکت تصمیم گرفته است نرخ استخدام‌های جدید خود را کاهش دهد، هزینه‌های حرفه‌ای را که پرداخت می‌کند کاهش دهد.

من انتظار دارم که نوسانات بیشتر و عدم اطمینان بیشتری وجود داشته باشد و با توجه به شرایط فعلی، ما تمام منابع خود را با احتیاط مدیریت خواهیم کرد.

 

 

کد خبر 12111

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید