هدر بالا
امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ | ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۱ ۲۰:۵۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گازپروم روسیه در مورد برخی از صادرات گاز به اروپا فورس ماژور اعلام کرد
 

به گزارش اتاق 24 بر اساس نامه گازپروم مورخ 14 ژوئیه که روز دوشنبه رویترز مشاهده کرد، گازپروم روسیه در مورد عرضه گاز به اروپا حداقل به یکی از مشتریان اصلی فورس ماژور اعلام کرده است.

در این نامه آمده است که گازپروم که انحصار صادرات گاز روسیه از طریق خط لوله را در اختیار دارد، به دلیل شرایط "فوق العاده" خارج از کنترل خود، نمی تواند تعهدات تامین خود را انجام دهد.

این سازمان گفت که اقدام فورس ماژور، بندی که زمانی که یک کسب‌وکار توسط چیزی فراتر از کنترل آن ضربه می‌خورد مورد استناد قرار می‌گیرد، از تحویل‌ها که از 14 ژوئن شروع می‌شود، موثر است.

یک منبع تجاری گفت که این نامه مربوط به عرضه از طریق خط لوله نورد استریم 1 است که یک مسیر اصلی تامین به آلمان و فراتر از آن است.

گازپروم هیچ اظهارنظری فوری نداشت.

اقدامی که مسکو آن را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، احتمالاً تنش‌ها را بین روسیه و غرب بر سر حمله روسیه به اوکراین تشدید خواهد کرد.

اتحادیه اروپا که تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده است، قصد دارد استفاده از سوخت‌های فسیلی روسیه را تا سال 2027 متوقف کند، اما می‌خواهد در حال حاضر با دور شدن از فرآورده های روسیه، این منابع ادامه یابد. 

عرضه گاز روسیه از طریق مسیرهای اصلی، از جمله از طریق اوکراین و بلاروس و از طریق نورد استریم 1 زیر دریای بالتیک، کاهش یافته است. 

نورد استریم 1 در حال حاضر تحت تعمیر و نگهداری است.

 

کد خبر 12112

 

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید