هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۱۹:۵۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه

زلنسکی درباره حمله روسیه در روز استقلال اوکراین هشدار داد
 

رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده است که روسیه می‌تواند کاری بی‌رحمانه انجام دهد، زیرا اوکراین برای جشن گرفتن روز استقلال در روز چهارشنبه آماده می‌شود. روزی که شش ماه از تهاجم مسکو را نیز رقم می زند.

رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود در روز شنبه از اوکراینی ها خواست که قوی باشند و به جنگ ادامه دهند، زیرا این کشور آماده است تا استقلال خود را از حاکمیت شوروی در 24 آگوست جشن بگیرد.

زلنسکی بدون ارائه جزئیات گفت: ما باید آگاه باشیم که روسیه در این هفته ممکن است تلاش کند کاری به خصوص زشت و ظالمانه انجام دهد. 

وی یکی از اهداف کلیدی روسیه را بی ارزش ساختن توانایی های ما و گسترش ناامیدی، ترس و درگیری ها عنوان کرد. بنابراین مهم است که هرگز، حتی یک لحظه تسلیم این فشار دشمن نشویم و ضعف نشان ندهیم. 

اوکراین سی و یکمین روز استقلال خود را در روز چهارشنبه جشن می گیرد - که شش ماه از تهاجم بی دلیل روسیه می گذرد، که مسکو از آن به عنوان "عملیات نظامی ویژه" یاد می کند.

زلنسکی در پیام ویدئویی خود این جنگ را جنگی خواند که همه چیز را برای اوکراین برای اروپا و جهان تغییر داد.

بر اساس گزارش دفتر حقوق بشر سازمان ملل، بیش از 5500 غیرنظامی در اوکراین از آغاز جنگ تا 15 آگوست کشته و نزدیک به 7700 غیرنظامی زخمی شده اند.

به گفته دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، بیشتر تلفات غیرنظامیان ثبت شده به دلیل استفاده از سلاح های انفجاری با اثرات منطقه ای وسیع بوده است، از جمله گلوله باران از توپخانه سنگین، سیستم های راکت پرتاب چندگانه، موشک ها و حملات هوایی بوده است.

به طور جداگانه، رسانه دولتی روسیه نیروهای اوکراینی را به حمله توپخانه ای به نیروگاه هسته ای زاپوریژژیا در اوکراین، بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا متهم کرد. این نیروگاه هسته ای که در جنوب شرقی شهر انرودار واقع شده است، در اوایل جنگ به تصرف مسکو درآمد.

خبرگزاری دولتی روسیه ریانووستی اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در هفته‌های اخیر به طور منظم به تأسیسات زاپوریژژیا حمله کرده‌اند و خطر یک فاجعه هسته‌ای در مقیاس بزرگ را در پی داشته است.

هر دو روسیه و اوکراین بارها یکدیگر را به گلوله باران این نیروگاه متهم کرده اند.

همچنین یکی از تاسیسات نظامی روسیه در کریمه مورد حمله قرار گرفت که اوکراین متهم این حمله می باشد. 

 

کد خبر 12147

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید