هدر بالا
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
یکشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۱۲
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دختر الکساندر دوگین کشته شد
 

سازمان اصلی بازرسی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دختر ملی‌گرای افراطی روسی که اغلب از او به عنوان «مغز پوتین» یاد می‌شود، روز شنبه پس از انفجار خودروی او در یک سوءقصد احتمالی به قتل رسید.

کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: داریا دوگینا پس از انفجار تویوتا لندکروزی که او در حال رانندگی با آن در روستایی کوچک در جنوب شرقی مسکو بود، در دم جان باخت.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات بر این باور است که این جنایت از قبل برنامه ریزی شده بود و افزود که بازرسان تأیید کردند که مواد منفجره در زیر خودرو در سمت راننده قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که تحقیقات درباره قتل آغاز شده است.

دوگینا 29 ساله دختر الکساندر دوگین، یکی از طرفداران برجسته ایدئولوژی مفهومی «جهان روسیه» و از حامیان سرسخت اعزام نیروهای روسیه به اوکراین بود.

اگرچه دوگین سمت رسمی دولتی ندارد، اما اعتقاد بر این است که او بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نفوذ دارد.

دختر او نیز نظرات مشابهی را ابراز کرده بود و به عنوان مفسر در شبکه تلویزیونی ملی گرای تزارگراد ظاهر شده بود.

دختر الکساندر دوگین کشته شد
 

دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک جدایی طلب، "تروریست های رژیم اوکراین را که در تلاش برای کشتن الکساندر دوگین هستند" مقصر دانست.

با این حال میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه دست داشتن کشورش در این قتل را رد کرد. او در تلویزیون اوکراین گفت: ما یک کشور جنایتکار نیستیم.

دختر الکساندر دوگین، سردبیر وب سایتی بود که پیشنهاد می کرد اوکراین در صورت پذیرش در ناتو نابود شود و در ماه مارس توسط خزانه داری ایالات متحده تحریم شد.

 

کد خبر 12148

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید