هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۲۲:۳۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رئیس اقتصاد اتحادیه اروپا

اتحادیه از پوتین نمی ترسد

اتحادیه از پوتین نمی ترسد
 

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز شنبه به CNBC گفت، اتحادیه اروپا آماده واکنش به تصمیم روسیه برای توقف عرضه گاز به این اتحادیه است.

غول انرژی دولتی روسیه، گازپروم، روز جمعه با اشاره به نیاز به تعمیرات بیشتر، از توقف نامحدود جریان گاز به اروپا از طریق خط لوله گاز نورد استریم 1 خبر داد.

پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: ما انتظار داریم که روسیه به قراردادهایی که دارد احترام بگذارد، اما حتی اگر تسلیحات انرژی در پاسخ به تصمیمات ما ادامه یابد یا افزایش یابد، فکر می‌کنم اتحادیه اروپا آماده واکنش است.

البته، ما باید انرژی را ذخیره کنیم، ما باید انرژی را به اشتراک بگذاریم، سطح ذخیره سازی بالایی داریم و از تصمیمات پوتین نمی ترسیم.

ما از پوتین خواستیم که به قراردادهایشان احترام بگذارد، اما اگر آنها به قراردادهای خود احترام نگذارند، ما آماده ایم که واکنش نشان دهیم.

گازپروم در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که بازرسان متوجه نشت نفت در خط لوله شدند. این شرکت انرژی گفت: انتقال گاز به خط لوله گاز نورد استریم تا رفع مشکلات مربوط به عملکرد تجهیزات به طور کامل متوقف شده است.

توقف عرضه گاز پس از تابستانی از روابط پرنوسان بین روسیه و اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که جنگ در اوکراین ادامه دارد و روسیه به «سلاح» کردن گاز برای همسایگان اروپایی خود و تلاش برای تحت فشار قرار دادن این اتحادیه برای لغو تحریم‌ها متهم شده است. روسیه استفاده از انرژی را به عنوان سلاح رد می کند.

گازپروم بارها گفته است که تحریم ها مانع از حفظ و اجرای کارآمد خط لوله می شود و در حال حاضر جریان گاز از طریق خط لوله را به حدود 20 درصد از ظرفیت کامل خود کاهش داده است.

تصمیم گازپروم ساعاتی پس از آن اتخاذ شد که گروه هفت قدرت اقتصادی با طرحی برای اعمال سقف قیمتی بر نفت روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای نفتی مسکو موافقت کردند.

توقف تمام عرضه گاز روسیه، اتحادیه اروپا را در آستانه پاییز و زمستان در تنگنا قرار می دهد.

از زمان تهاجم بی‌دلیل روسیه به اوکراین، اتحادیه اروپا به دنبال کاهش و حذف تدریجی واردات گاز روسیه بوده است و برای تامین منابع جایگزین تقلا می کند.

این بلوک قبلاً از همه اعضا خواسته است تا به طور داوطلبانه مصرف گاز مربوطه خود را به میزان 15 درصد در پاییز و در طول ماه های زمستان کاهش دهند تا بتوانند عرضه خود را ادامه دهند.

سناتور آمریکایی لیندسی گراهام نیز در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی گفت در حالی که کمبود انرژی مورد انتظار در زمستان پیش رو برای اروپا بسیار ناخوشایند است، این اولین باری نیست که اروپایی‌ها برای آزادی خود باید رنج ببرند.

او گفت: این چیزی است که من به دوستان اروپایی خود می گویم: ما با شما برای یافتن جایگزین هایی برای گاز روسیه کار خواهیم کرد و هر چه زودتر به آن مقصد برسیم، جهان امن تر و اروپا با ثبات تر خواهد بود.

بزرگترین ضربه به ماشین جنگی پوتین، استقلال انرژی اروپا خواهد بود. روزی که به آن دست یابید، او پوسته ای از خود سابقش می شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 12152

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید