هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۹:۰۴
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد املاک تجاری در تضاد با بازار مسکونی
 

در تضاد با فلاکت و تیرگی بازار مسکن مسکونی، املاک تجاری نقطه روشنی در املاک و مستغلات چین است. 

گروه املاک فهرست شده در هنگ کنگ KWG Group Holdings اخیراً اعلام کرد که درآمد حاصل از اجاره دفاتر و سایر املاک تجاری در نیمه اول سال 6 درصد افزایش یافته است، اگرچه درآمد حاصل از توسعه مسکن و فروش در چین تقریباً 37 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به همین ترتیب، گروه املاک CIFI Holdings کاهش 23 درصدی فروش مسکن در چین را در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت کرد، اما افزایش 69.5 درصدی در درآمد سرمایه گذاری املاک خود را گزارش کرد. 

مزایای بخش تجاری

نیکلاس اسپیرو، شریک مشاور املاک و مستغلات گفت که سرمایه گذاران املاک تجاری چین و مستاجران آنها با مشکلات مشابهی با همتایان مسکونی خود مواجه نیستند که با فروش کندتر و همچنین فشارهای رکودی و بدهی دست و پنجه نرم می کنند.

بخش تجاری از بحران اعتمادی که بازار مسکن را فراگرفته در امان نمانده است. در حالی که برخی از سرمایه گذاران دارایی ها را فروختند تا نقد شوند، اسپیرو گفت که بخش تجاری به طور کلی سیاست های حمایتی دولت و مالی دارد.

اسپیرو گفت، در حالی که پکن به دنبال تخلیه حباب در بازار مسکونی بدون تخریب اقتصاد است، سرمایه گذاری در زیرساخت ها و اقتصاد جدید را در اولویت قرار داده است، که به طور خاص به نفع بخش املاک صنعتی و لجستیکی است.

گذشته از سیاست‌های حمایتی گسترده‌تر، مقامات چینی همچنین طرح‌های مستقیم‌تری برای کمک به مالکان دارند، مانند کاهش مالیات استفاده از زمین شهری و ارائه یارانه به مالکان برای پوشش اجاره‌های معاف‌شده.

در سال 2022، دولت های مرکزی و محلی در چین اقدامات فعالی را برای مقابله با همه گیری کووید-19 و ترویج موثر رشد اقتصادی انجام داده اند.

 بهبود بازار املاک تجاری چین ناشی از تقاضای فضا از سوی مستاجرین در بخش‌های مالی، فناوری، رسانه، مخابرات و علوم زیستی است.

 

 

کد خبر 12156

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید