هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
زمان مطالعه: 3 دقیقه

رویارویی توییتری زلنسکی و ماسک درباره طرح صلح اوکراین
 

یک نظرسنجی توسط ایلان ماسک، میلیاردر صریح، که از کاربران توییتر خواسته است تا طرح پایان دادن به جنگ اوکراین را بررسی کنند، موجی از انتقادات از جمله رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی را برانگیخته است.

پیشنهاد بحث برانگیز «صلح» ارائه شده توسط کارآفرین تسلا و اسپیس ایکس شامل انتخابات تحت نظارت سازمان ملل در چهار منطقه اوکراینی است که اخیراً توسط روسیه ضمیمه شده است و کریمه را به عنوان قلمرو روسیه به رسمیت می شناسد.

کریمه که در سال 2014 توسط روسیه اشغال شد، برای دسترسی به دریای سیاه از اهمیت راهبردی برخوردار است. اکثر کشورها کریمه را به عنوان یک منطقه خودمختار در داخل اوکراین به رسمیت می شناسند و الحاق این سرزمین به روسیه را غیرقانونی می دانند.

پیشنهاد اولیه چهار ماده‌ای بعداً روز دوشنبه در یک توییت بعدی اصلاح شد و از کاربران پرسیده شد که آیا از همه‌پرسی دیگری در کریمه حمایت می‌کنند یا خیر.

ماسک قبلاً همبستگی خود را با اوکراین نشان داده و از طریق شرکت خود اسپیس ایکس تجهیزات سرویس اینترنت استارلینک را فراهم کرده است تا این کشور جنگ زده بتواند دسترسی آنلاین به سایر نقاط جهان را حفظ کند. اما اوکراینی ها پیشنهادهای او را خیانت به حمایت قبلی او می دانند.

رئیس‌جمهور زلنسکی با راه‌اندازی یک نظرسنجی توییتری پاسخ داد و ماسک را به مخالفت با خودش متهم کرد.

آندری ملنیک، سفیر اوکراین در آلمان، پاسخی صریح به نظرسنجی اولیه ماسک داشت.

ماسک اواخر روز دوشنبه در یک توئیت عمومی به زلنسکی پاسخ داد و گفت که او همچنان از اوکراین حمایت می کند اما از عواقب تشدید جنگ می ترسد.

ماسک گفت: این به احتمال زیاد در نهایت نتیجه خواهد بود و فقط یک سوال این است که چند نفر قبل از آن می میرند. او افزود: همچنین شایان ذکر است که یک نتیجه احتمالی، هرچند بعید، از این درگیری جنگ هسته ای است.

او گفت: مرگ هر دو طرف ویرانگر خواهد بود. روسیه بیش از 3 برابر اوکراین جمعیت دارد، بنابراین پیروزی اوکراین در جنگ کامل بعید است. اگر به مردم اوکراین اهمیت می دهید، به دنبال صلح باشید.

یکی از کاربران با راه اندازی یک نظرسنجی پاسخ داد: چه کسی باید سرنوشت اوکراین را تعیین کند: اوکراینی ها یا ایلان ماسک؟

در همین حال، نیروهای اوکراینی بزرگترین پیشرفت خود را در جنوب کشور از زمان حمله روسیه به دست آوردند، خطوط روسیه را در روز دوشنبه پیش بردند و در امتداد رودخانه دنیپر پیشروی کردند.

 

 

 

کد خبر 12163

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید