هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۰۰:۳۷
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رکورد دو ساله ذخایر ارزی عربستان

رکورد دو ساله ذخایر ارزی عربستان

رکورد دو ساله ذخایر ارزی عربستان
 

ذخایر خالص عربستان به حدود ۴۴۹ میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین میزان از سال ۲۰۲۰ است.

فردای اقتصاد: بلومبرگ در گزارشی نوشت دارایی‌های خارجی خالص عربستان سعودی در ماه سپتامبر به ۱.۶۹ تریلیون ریال سعودی (۴۴۸.۸ میلیارد دلار) افزایش یافت که بیشترین رقم در نزدیک به دو سال اخیر بود، زیرا قیمت‌های بالای طلای سیاه، خزانه بزرگترین صادرکننده نفت جهان را تقویت کرد.

بر اساس گزارش ماهانه بانک مرکزی این کشور، میزان موجودی انبار عربستان نسبت به ماه قبل ۳۶.۸ میلیارد ریال سعودی افزایش یافته که بیشترین افزایش از ژوئن تاکنون است.

عربستان سعودی متعهد به بازسازی ذخایری است که در طی سال‌ها به دنبال افت قیمت نفت خام کاهش یافته‌اند، زیرا رویکردی متفاوت برای خرج کردن سود به دست آورده از نفت خود دارد. به گفته وزارت دارایی، پادشاهی همچنین نحوه مدیریت ثروت نفتی را با تعیین یک کف و سقف برای ذخایر که به عنوان سهم تولید اقتصادی اندازه‌گیری می‌شود، تغییر داده است.

قیمت بالای نفت و حجم تولید به این معنی است که اقتصاد عربستان سعودی سریع‌ترین رشد را در گروه ۲۰ دارد و همچنین در مسیر مازاد بودجه برای اولین بار در نزدیک به یک دهه امسال است.

محمد الجدان، وزیر دارایی سعودی‌ها، ماه گذشته گفت که پادشاهی به دنبال استفاده از مازاد بودجه برای پر کردن ذخایر، انجام نقل و انتقالات اضافی به صندوق‌های ثروت دولتی و افزایش بالقوه هزینه‌ها در پروژه‌هایی است که به منظور کمک به تنوع بخشیدن به اقتصاد و دور شدن از اتکا به فروش نفت خام است.

 

کد خبر 12197

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید