هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۵۶
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بسته جبرانی قطع اینترنت به کدام کاربران تعلق می‌گیرد؟
 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که بسته جبرانی به کاربران بابت قطع اینترنت تنها به کاربران تلفن همراه تعلق می‌گیرد، چون در این مدت اینترنت ثابت کاربران قطع نشده است.

در حالی وزیر ارتباطات اعلام می‌کند به دلیل قطع نشدن اینترنت در اپراتورهای ثابت بسته جبرانی بابت قطع اینترنت به کاربران این اپراتورها تعلق نمی‌گیرد که در بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلال در اینترنت و پیاده‌سازی سیستم فیلترینگ شدید کاربران اینترنت ثابت عملا امکان استفاده از سرویس خود را نداشته‌اند.

همچنین برخی مدیران اپراتورهای ثابت در اظهارات غیررسمی اعلام می‌کنند که به دلیل اعمال سلیقه‌ای فیلترینگ روی شبکه اینترنت کشور که اختلال روی اینترنت را به دنبال داشته، مصرف پهنای باند این اپراتورها بین 60 تا 70 درصد در بیش از یک ماه گذشته کاهش داشته است. از سوی دیگر گزارش‌های صورت‌های مالی برخی اپراتورهای ثابت و همراه هم نشان می‌دهد که از اواخر شهریورماه و با شروع قطعی و محدودیت دسترسی به اینترنت درآمد این شرکت‌ها به شکل قابل توجه‌ای کاهش داشته است.

با این حال وزیر ارتباطات گفته است از آنجا که هیچ محدودیتی روی اینترنت ثابت نبوده، بسته‌های جبرانی برای کاربران اینترنت ثابت ارائه نخواهد شد.
خبرگزاری فارس در این زمینه نوشته است که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که با اعلام بسته جبرانی در ازای مدت قطعی اینترنت موبایل، آیا بسته جبرانی برای اینترنت ثابت هم ارائه خواهد شد؟ گفت: «اینترنت ثابت هیچ گاه قطع نبوده است. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس آپ و اینستاگرام) داشته اند.»

زارع پور در جواب این سوال که پس قرار نیست که برای اینترنت ثابت، بسته جبرانی در نظر گرفته شود؟ گفت: «خیر؛ زیرا در این مدت هیچ محدودیتی روی اینترنت ثابت وجود نداشته است.»

دوازدهم مهرماه نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تلفن‌ همراه پس از رفع محدودیت اینترنتی دوباره تمدید می‌شود.

در همان اطلاعیه هم اشاره‌ای به جزئیات بیشتر این تصمیم و اینکه آیا بسته‌های اینترتی روی شبکه اینترنت ثابت هم تمدید می‌شود، نشده بود.

با این حال در تماس با اپراتورهای تلفن‌همراه آنها اعلام می‌کنند که رگولاتوری هنوز دستورالعمل جبران خسارت قطعی اینترنت به کاربران را به آنها اعلام نکرده است.

 

کد خبر 12203

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید