هدر بالا
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری | ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۱۶
زمان مطالعه: 2 دقیقه

جشن اوکراین برای آزادی خرسون
 

ساکنان شهر خرسون در جنوب اوکراین خروج نیروهای روسیه را جشن می گیرند که یکی از بزرگترین دستاوردهای نظامی برای نیروهای کی یف از زمان تهاجم مسکو نزدیک به 9 ماه پیش است.

اولها پیلیپیونا، یکی از ساکنان خرسون، گفت که پس از ورود نیروهای ویژه اوکراین در روز جمعه، کلماتی برای توصیف آرامش خود پیدا نکرده است. جمعیت در حالی که سربازان با غیرنظامیان خندان ترکیب شده بودند، شعار «شکوه بر قهرمانان ما» و «شکوه بر اوکراین» سر دادند.

ویدئویی که پارلمان اوکراین در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد نشان می‌دهد که در شهر بندری استراتژیک واقع در دریای سیاه، سرود ملی اوکراین در میدان مرکزی خرسون در حالی که جمعیت کوچکی دور آتش جمع شده بودند خوانده می شود. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از خروج نیروهای روسیه از شهر به کرانه شرقی رودخانه دنیپر، خرسون را «مال ما» خواند.

زلنسکی با انتشار تصاویری از جمع شدن نیروهای اوکراینی با ساکنان در تلگرام نوشت: «یگان‌های ویژه در حال حاضر در شهر هستند.»

در کیف پایتخت اوکراین نیز این خبر با خوشحالی روبرو شد. ساکنان خرسون ساکن کیف در حالی که پرچم‌هایی برافراشته بودند و سرود ملی اوکراین را پخش می‌کردند، در میدان میدان شهر گرد آمدند تا جشن بگیرند.

اسد بیگ، خبرنگار الجزیره، که از منطقه خرسون گزارش می دهد، گفت که عقب نشینی مسکو "تعیین کننده ترین" رویداد در این جنگ تاکنون بوده است.

این روحیه سربازان اوکراینی را تقویت کرده است که می گویند ... اکنون معتقدند که می توانند در این جنگ پیروز شوند.

 

کد خبر 12207

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید