هدر بالا
امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۱۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

موج قرمز جمهوری‌خواهان به قطره ای کوچک ناچیز تبدیل شد
 

در حالی که ایالت های سراسر کشور به شمارش آرا در نبردی سخت برای کنترل مجلس نمایندگان ادامه می دهند، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، گفت دموکرات ها «تسلیم نشده اند».

او یکشنبه به شبکه ABC گفت: «نتیجه هر چه که باشد، ما در مسیری هستیم که کشورمان را به مکانی بهتر از آنچه که طرف مقابل به پایین کشید ببریم».

ان‌بی‌سی تخمین می‌زند که جمهوری‌خواهان می‌توانند 219 کرسی مجلس نمایندگان را پس از پایان یافتن همه رقابت‌های نامعلوم - به سختی بیشتر از 218 کرسی مورد نیاز برای کسب اکثریت - به دست آورند، در حالی که دموکرات‌ها می‌توانند 216 کرسی را کسب کنند.

جمهوری‌خواهان امیدوار بودند و بسیاری آشکارا پیش‌بینی می‌کردند که یک «موج قرمز» دموکرات‌ها را از اکثریت‌هایشان در هر دو شاخه قانون‌گذاری خارج کند.

پلوسی، یکی از دموکرات‌ها که در ردیف دوم جانشینی ریاست‌جمهوری قرار دارد، به سی‌ان‌ان گفت: دو ماه پیش چه کسی فکر می‌کرد که این «موج قرمز» به قطره‌ای کوچک و کوچک تبدیل شود، اگر اصلاً چنین شود. 

پلوسی گفت همچنین به او گفته شده است که رأی دهندگان میان دوره ای تحت تأثیر واکنش حزب جمهوری خواه به حمله خشونت آمیز ماه گذشته به همسرش پل پلوسی قرار گرفته اند.

دادستان فدرال در یک شکایت جنایی فاش کرد که یک مرد کالیفرنیایی به نام دیوید دپاپ وارد خانه این زوج در سانفرانسیسکو شد، چکش به دست گرفت و آماده ربودن و شکستن کاسه زانوهای نانسی پلوسی بود.

نانسی پلوسی در زمان حمله در واشنگتن دی سی بود، اما همسرش پل 82 ساله با شکستگی جمجمه و جراحات جدی در بازو و دست راستش باقی ماند.

در حالی که بسیاری از اعضای کنگره به سرعت حمایت و آرزوهای خوب خود را از این زوج ابراز کردند، چندین جمهوری خواه اطلاعات نادرست و تئوری های توطئه در مورد این حمله را به اشتراک گذاشتند.

کلی هیگینز که عضو کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان است، گفت که مهاجم یک "فاحشه مرد هیپی طرفدار برهنگی" بوده است.

پلوسی به ABC گفت که شوهرش در حال بهبود است و روزهای خوبی را یکی پس از دیگری سپری می‌کند، اما او به سی‌ان‌ان گفت که ضربه‌های روحی این حمله با نگرش مضحک و بی‌احترامی جمهوری‌خواهان تشدید شد.

او به سی‌ان‌ان گفت: این فقط حمله نبود، بلکه واکنش جمهوری‌خواهان به آن بود که شرم‌آور بود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 12214

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید