هدر بالا
امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ | ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
  1. اخبار
شنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۰:۵۵
زمان مطالعه: 3 دقیقه

الیزابت هلمز به بیش از 11 سال زندان محکوم شد
 

یک قاضی کالیفرنیا الیزابت هولمز بنیانگذار ترانوس را به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران در استارتاپ آزمایش خون منحل شده خود که زمانی ۹ میلیارد دلار ارزش داشت، به ۱۱ سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

ادوارد داویلا، قاضی منطقه ای ایالات متحده در سن خوزه، کالیفرنیا، هولمز را به سه فقره کلاهبرداری از سرمایه گذاران و یک مورد توطئه محکوم کرد. هیئت منصفه هولمز 38 ساله را در ژانویه پس از یک محاکمه که سه ماه به طول انجامید، محکوم کرد.

انتظار می‌رود که وکلای او از قاضی بخواهند که اجازه دهد او با قرار وثیقه در طول تجدید نظرش آزاد بماند.

جف شنک، دستیار دادستان ایالات متحده، قبل از صدور حکم به قاضی گفت که یک حبس 15 ساله اعلامیه ای است که بیان می‌کند هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

اما کوین داونی، وکیل هولمز، در جلسه دادگاه خواستار ملایمت با هولمز شد و گفت که برخلاف کسی که مرتکب «جنایت بزرگ» شده است، انگیزه او طمع نیست.

هولمز در اسناد دادگاه درخواست کرده بود که حکم خفیف‌تری به ۱۸ ماه حبس خانگی و به دنبال آن خدمات اجتماعی به او بدهد و از قاضی خواسته بود که او را شهید اشتیاق عمومی نکند.

دادستان ها در دادگاه گفتند که هولمز فناوری و امور مالی ترانوس را نادرست معرفی کرده است، از جمله با این ادعا که دستگاه آزمایش خون مینیاتوری آن قادر است مجموعه ای از آزمایش ها را از چند قطره خون انجام دهد. دادستان ها گفتند که این شرکت به طور مخفیانه به ماشین های معمولی سایر شرکت ها برای انجام آزمایش های بیماران متکی بود.

پیش از صدور حکم، دادستان ها گفته بودند که برای بازداشتن هولمز و دیگران از کلاهبرداری، حکم 15 سال زندان ضروری است.

آنها گفتند که جنایات او به اعتماد و صداقتی که اقتصاد استارتاپی سیلیکون ولی بر آن متکی است آسیب زد.

زمانی که ارزش آن 9 میلیارد دلار بود، ترانوس قول داد که با جایگزین کردن آزمایشگاه‌های سنتی با ماشین‌های کوچکی که برای استفاده در خانه‌ها، داروخانه‌ها و حتی در میدان جنگ پیش‌بینی شده‌اند، انقلابی در نحوه تشخیص بیماران ایجاد کند.

فوربس در سال 2014 زمانی که هولمز 30 ساله بود و ارزش سهامش در ترانوس 4.5 میلیارد دلار بود، هولمز را جوان‌ترین میلیاردر خودساخته جهان نامید.

اما این استارت آپ پس از یک سری مقالات در وال استریت ژورنال در سال 2015 که فناوری آن را زیر سوال برد، سقوط کرد.

در دادگاه، دادستان ها گفتند که هولمز با دروغ گفتن به سرمایه گذاران در مورد فناوری و امور مالی ترانوس به جای اینکه اجازه دهد شرکت شکست بخورد، درگیر کلاهبرداری شده است.

هولمز در دفاع از خود شهادت داد و گفت که معتقد است اظهارات او در آن زمان دقیق بوده است. 

اگرچه او در چهار مورد مجرم شناخته شد، اما هولمز در چهار مورد دیگر مبنی بر کلاهبرداری از بیمارانی که هزینه آزمایش های ترانوس را پرداخت کرده بودند، تبرئه شد.

 

 

 

کد خبر 12225

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید